Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Lumify/credifi inkasso

Mitt Lumify på ca 16K hamnade idag hos Gothia. Chattade med kundtjänst och bad om en amorteringsplan. 3600 kr per månad vill de att jag ska betala. Inte en krona mindre. En omöjlighet för egen del. Att de är tillmötesgående är inte min erfarenhet. Kommer istället att ringa och förhoppningsvis få prata med en annan handläggare.

Mitt Lumify på ca 16K hamnade idag hos Gothia. Chattade med kundtjänst och bad om en amorteringsplan. 3600 kr per månad vill de att jag ska betala. Inte en krona mindre. En omöjlighet för egen del. Att de är tillmötesgående är inte min erfarenhet. Kommer istället att ringa och förhoppningsvis få prata med en annan handläggare.
Min på 16 hamnade där förra veckan, Gothia sa 2200. Jag sa att jag inte kunde betala det så då sänkte dom till 1700 de första 2 månaderna. Sa att de va för högt än.. så 1000 första månaden sen 1700… men hör gärna av dig om du får ner något på ditt!

Konstigt, min skuld på 50k hos Gothia fick jag på 1600:- i mån. Från lumify.
Skulden är dock helt betald nu

Konstigt. Jag fick 1300 kr avbetalningsplan för 30 000 kr. Men då har jag oftast mejlat dem och förklarat min situation.

Hej alla

Mitt Lumify på 42k hamnade hos Gothia idag. Jag ska tydligen betala tillbaka 55k nu? Kollar jag på specifikationen på deras hemsida så står det en post "Kapitaliserad uppläggnings avgift" på 4,5k och sen en annan post "Förlägningsavgift" på 4,5k. Vad sjutton är dessa avgifter? Det är ju helt sinnessjukt. Kan någon förklara för mig vad dessa avgifter är för något och varför de ligger på exakt samma belopp?

Hej alla

Mitt Lumify på 42k hamnade hos Gothia idag. Jag ska tydligen betala tillbaka 55k nu? Kollar jag på specifikationen på deras hemsida så står det en post "Kapitaliserad uppläggnings avgift" på 4,5k och sen en annan post "Förlägningsavgift" på 4,5k. Vad sjutton är dessa avgifter? Det är ju helt sinnessjukt. Kan någon förklara för mig vad dessa avgifter är för något och varför de ligger på exakt samma belopp?
Låter knasigt! Ring och fråga!
När min 48k skuld hamnade hos Gothia så ökade den med typ 1000-1500 max

Låter knasigt! Ring och fråga!
När min 48k skuld hamnade hos Gothia så ökade den med typ 1000-1500 max
Jag ringde Gothia och frågade om just dessa poster men handläggaren där visste inte om det och sa att det är dessa uppgifter som de har fått från Lumify. Har ju undvikit alla terrorsamtal från Lumify med avsikten att släppa skulden till Gothia. Men var inte alls förberedd på att skulden skulle öka med 13k. Helt galet och jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till

Jag ringde Gothia och frågade om just dessa poster men handläggaren där visste inte om det och sa att det är dessa uppgifter som de har fått från Lumify. Har ju undvikit alla terrorsamtal från Lumify med avsikten att släppa skulden till Gothia. Men var inte alls förberedd på att skulden skulle öka med 13k. Helt galet och jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till
Låter helt otroligt, ring lumify med och fråga.

Dom för ju loggar så det lär nästa handläggare se

Är det någon som fått inkassokrav ifrån Credifi och skitit i deras brev och sedan fått Gothias?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp