Kommer inte bli billigare med inkasso.Ska man släppa Lumify till inkasso eller betala varje månad 8700? Jag kommer inte att ha råd med det.
Ja,helt rätt. Men iallafall blir mindre månads kostnader . Vet inte hur ska jag tänka.Kommer inte bli billigare med inkasso.
Jag tycker absolut att finansinspektionen bör kika på detta bolag. Precis som du säger finns ingen information om hur avbetalningsplanen fungerar och man får en känsla av att de gör om den som de känner för. Man skall passa sig för att förtidsinbetala nästkommande inbetalning.Okej! jag kommer kunna betala av, men får ju leva knapert. Sedan blir det block på denna sida samt credifi.
Dom hade varit okej om dom fungerade som en vanlig kredit där man betalar månadsvis tills krediten är avbetalad.
Här får man dock bara 5 månader på sig.
har även tipsat finansinspektionen om Luma Finans AB, då deras information är så bristfällig innan man går in i ett avtal med dom.
T.ex. så går det inte att utläsa någonstans på deras sida hur avbetalningsplanen fungerar.
En betalplan dom hittar på, som du inte ens får läsa igenom innan den börjar gälla. Riktigt fult.
Jag tycker absolut att finansinspektionen bör kika på detta bolag. Precis som du säger finns ingen information om hur avbetalningsplanen fungerar och man får en känsla av att de gör om den som de känner för. Man skall passa sig för att förtidsinbetala nästkommande inbetalning.
Jag hade en inbetalning som skulle göras 25e januari som jag betalade in. Den 28e januari beslutade jag mig för att betala in även inbetalningen som skulle vara tillhanda den 24e Februari dels för att inte behöva tänka på att betala den utgiften då och för att den 24e februari var dagen innan löning. Dessutom så hade jag fått ett litet tillskott i ekonomin som tillät detta.
Det som hände då var att vips hade jag fått en ny avbetalningsplan och skulle betala nästa inbetalning den 28e Februari. Jag kontaktade dem och frågade hur de kunde göra om min avbetalningsplan och att det inte var rimligt att jag skulle betala in 2 inbetalningar i samma månad. Fick bara till svar att det var så det fungerade.... Helt sjukt
Glad att jag inte är kund där längre.
Nej det inkassobolag som credify och lumify har blir de inte billigare i månaden. 2200 ska de ha av mig och lånet betalade jag 1900 påJa,helt rätt. Men iallafall blir mindre månads kostnader . Vet inte hur ska jag tänka.
Jag skulle betala 8900kr i månad till LumifyNej det inkassobolag som credify och lumify har blir de inte billigare i månaden. 2200 ska de ha av mig och lånet betalade jag 1900 påskafton
Blir något liknande hos inkassoJag skulle betala 8900kr i månad till Lumify
Skön känsla när man blir av med dem Eller hur?Försök släck lumify/credifi och låna aldrig mer ifrån dom. I förrgår betalade jag av hela 18680 kronor till dom och ringde upp deras kundtjänst och bad dem dra åt **** och la på, kändes så skönt!
(Bad om livstidspärr också)
de är riktiga blodsugare