Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Luma/Binly finans krediter på 200000:-

Är det någon klok människa som vet varför Binly/Tomly/Lumify/Credifi har höjt alla krediter till 200000:- ?
Min första tanke är fånga så många som möjlig i skuldträsket innan dom blir nekad banktillstånd nästa år, eller är det tvärtom, för att lättare få banktillstånd?

Frågan är om det inte är någon form utav reklam, tror det är extremt svårt att beviljas ett så högt belopp.

Har redan överbelånat mig på alla luma/binlys krediter. 150000:- delat på 4 krediter. Månadskostnad oktober 35000:- och min bruttolön är 34000:-
Blir en rejäl nöt att knäcka Kan iaf konstatera deras kreditprövning inte håller måttet. Ingen annan aktör på marknaden lånar till mig bara dom här banditerna.

Det är bara ett försäljningsknep. Söker på 100-200k, får godkänt på 20k om ens det och tar det..

Tror dom. Vill kunna visas i samlingtjänster för folk som söker höga belopp sedan kommer dom erbjuda folk mindre belopp som dom tyvärr vet att folk kommer ta. Sedan ja dom vill låna ut så mycket kapital dom vill innan dom försvinner från marknaden

Jag tycker det är konstigt att dom överhuvudtaget finns kvar ännu?

Vilka kryphål i lagen är det dom lyckas med?

Jag har själv varit dum och fastnat i deras fälla. Och tyvärr verkar det vara många som gjort det. Ibland är man desperat och de klokare besluten blir svårare.
Men det är endast Luma-bolagen som jag upplevt att man SUPERSNABBT hamnar i situationen att man måste låna tillbaka ett lite högre belopp hela tiden för att gå runt.

(Jag är oxå lite nyfiken på vad månadskostnaden blir med ett Tomly/binly/Credifi/lumify- lån på 200,000:)

Och så farligt!!! Tänk tex en spelberoende som drivs av ångest och panik att vinna tillbaka förluster- har förstått att det är en oerhört desperat situation.
Och så kommer dessa aktörer in.

Beviljas (i stegvis) tillslut säg 200,000 på Tomly och 150 000:- på Binly

Nu räknar jag i externt stora drag men i alla fall...Jag har 35000 på ett av bolagen och ska betala ca 4500-/månad på det

Ett stort belopp som 350,000 kanske man rimligtvis har mer än 1 år att betala på, men ingen vet.
Räknar dom att allt ska tillbaka på 1-2 år så snackar vi ju månadskostnaden uppemot 20,000-30,000:-

För att klara det behöves ett nytt lån eller ett utökat nästa gång.

Lånen växer snabbare än det går att se förmodligen.
På ett år kan du vara så skuldsatt att det inte går att rädda utan skuldsanering eller storvinst.

Och drabbar dom som redan har det tufft.
För ärligt, vem med en "ordnad" ekonomier lånar av dessa bolag. Skulle inte tro att någon gör det.
Vilket dom, vi, du, oss och alla möjliga redan vet.

Det är individerna med sämst förutsättningar att låna pengar som lånar av dessa och ekvationen blir ju totalkatastrof.

Oavsett eget ansvar eller inte, (alla får ha olika åsikter gällande det) men hur fungerar dom??

Jag har så dålig kreditvärdighet så jag kan inte ens handla för en 1000-lapp på Klarna, och absolut absolut inte få en kredit på ca 5000:- får en "riktig bank".

Men hos Luma-bolagen får jag låna 150,000:-- utan ens en enda liten kreditzkontroll

Jag önskar att jag hade pengar och ork att kriga mot dem!
Har nog aldrig stött på ett bolag som så uppenbart kommer att totalförstöra ekonomin för så många på mindre än ett år.

Hos tomly kunde jag höja min kredit 12 ggr på 10 dagar trots att jag redan är överbelånad hos luma/binly finans. Ja och visst är jag dum som lånar, men enda sättet för att betala annat just nu, hållbart absolut inte. Men spara tid tills uc-betyget är bättre.

Vart i kontakt med Tomly igår och försökt att komma i kontakt med en kreditavdelning, men då blir dom misstänksam och ifrågasätter varför och menar att det är deras system som sköter hela utlåningen automatiskt, så jag påtalade då att deras system inte klarar av sitt jobb då min bruttolön är 34000:- och månadskostnaden för Luma/Binly fyra krediter är 35000:-
Nu svarar dom inte på mail längre.

Hos tomly kunde jag höja min kredit 12 ggr på 10 dagar trots att jag redan är överbelånad hos luma/binly finans. Ja och visst är jag dum som lånar, men enda sättet för att betala annat just nu, hållbart absolut inte. Men spara tid tills uc-betyget är bättre.

Vart i kontakt med Tomly igår och försökt att komma i kontakt med en kreditavdelning, men då blir dom misstänksam och ifrågasätter varför och menar att det är deras system som sköter hela utlåningen automatiskt, så jag påtalade då att deras system inte klarar av sitt jobb då min bruttolön är 34000:- och månadskostnaden för Luma/Binly fyra krediter är 35000:-
Nu svarar dom inte på mail längre.
Anmäl till ARN och konsumentverket om de inte kommer med förslag på lösning för dig? Ett case mot Binly Finans AB och ett mot Luma Finans AB

Ju fler som anmäler desto bättre tänker jag.

Anmäl till ARN och konsumentverket om de inte kommer med förslag på lösning för dig? Ett case mot Binly Finans AB och ett mot Luma Finans AB

Har redan anmält till konsumentverket för ett tag sen, väntar på svar från deras rådgivning just nu om/hur det går att ta det vidare.
Min sista runda av höjning av Tomlys kredit är ett solklart fall för konsumentkreditlagen. Bristande kreditprövning deluxe.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp