Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Lowell Inkasso

Vill återkoppla att jag lyckades få till en avbetalningsplan i samtal med en äldre gubbe som var mycket trevligare än min tidigare kontakt. Dock med högt belopp i form av 15 tusen varje månad. Nu gäller det att följa planen punktlig.
Vad kostade skulden per månad inan den gick till inkasso?

Vill återkoppla att jag lyckades få till en avbetalningsplan i samtal med en äldre gubbe som var mycket trevligare än min tidigare kontakt. Dock med högt belopp i form av 15 tusen varje månad. Nu gäller det att följa planen punktlig.
15 k är väldigt mkt, hoppas du klarar av att betala det annars är nästa steg Kf.
Förstår inte att de kallar det för hjälp faktiskt!
Kan man betala 15 k så hade kanske inte skulden gått vidare till inkasso.
Men som sagt hoppas du klarar det!

15 k är väldigt mkt, hoppas du klarar av att betala det annars är nästa steg Kf.
Förstår inte att de kallar det för hjälp faktiskt!
Kan man betala 15 k så hade kanske inte skulden gått vidare till inkasso.
Men som sagt hoppas du klarar det!
Jag vet att det är tufft men jag öppnade samtalet med att berätta att jag har en stark ekonomi och önskade 15k i avbetalningsplan. Jag ville bara få igenom en plan istället för att få ärendet vidare till kf.

Jag vet att det är tufft men jag öppnade samtalet med att berätta att jag har en stark ekonomi och önskade 15k i avbetalningsplan. Jag ville bara få igenom en plan istället för att få ärendet vidare till kf.
Men klarar Du 15k hos inkasso om Du inte klarade under 10k från början?

Ok, han måste ha blivit ngt förvånad över att den som ringer ber om att betala 15 k.
Jag tror att det vanligaste är att man ringer och säger att man vill betala 2000kr och då säger Lowell 15 k o då kommer det massa svordomar :facejoy:

Helt rätt gjort.
Man kan ju köra den andra stilen, nämligen att överdriva åt andra hållet lite. Det vill säga trycka på att man har det ganska tufft osv.
Det positiva med det är väl att inkassobolagen kan ha viss förståelse med det, baksidorna är att dels kan dom själva inse att gäldenären kommer ha svårt att hålla någon form av avbetalningsplan samt att om du väl beviljas en innebär det en massa onödiga räntekostnader för att man inte kan lösa ut sig smidigt.

Min erfarenhet av dom är att dom är ganska så hårda ändå och man behöver betala in ganska så mycket om man skall beviljas en avbetalningsplan. Å andra sidan har dom beviljat betalningsfria månader ibland och att man ändå ges chansen att få en avbetalningsplan är ju bra (inget som är självklart).

Ok, han måste ha blivit ngt förvånad över att den som ringer ber om att betala 15 k.
Jag tror att det vanligaste är att man ringer och säger att man vill betala 2000kr och då säger Lowell 15 k o då kommer det massa svordomar :facejoy:
Det vanliga är nog förslag på från 100 kr upp till 500.. när jag jobbade hos en borgenär var det då så, 300 kr tror jag var det vanligaste
"Mer går inte"
"Det kommer ta 54 år då, det går vi inte med på, du ser ju ut ha inkomst på 45000"
"Ja men utlandsresor, bilen och husvagen och golf är dyrt, jag fixar inte mer än 300, kanske 325 kr"
"Du kan möjligen få en tillfällig plan på ett halvår på 2500 i månaden så du hinner byta till billigare bil och sälja husvagnen, så tar vi en ny diskussion då, alternativet är kronofogden.
"Men, grannarna kommer ju tro att vi är fattiga.."

Ungefär något sånt.

Skönt att det löste sig, håller tummarna att allt går enligt planen, jag kanske borde göra ett tredje försök när jag läser detta :)

Det var sista chansen att få till en plan annars skulle ärendet vidare till kf. Jag var tvungen att vara offensiv och berätta att min Ekonomi är stark och att jag ej har några andra lån eller utgifter. Planen gäller till sista februari nästa år.

Kanske ska testa och fråga om betalningsfria månad längre fram.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp