Jag har besvarat deras frågor sanningsenligt. Men trots att jag har stora lån och därmed små möjligheter att betala så har de ändå inte brytt sig om det. Så jag vet inte.Ok tack.
Hur ska man besvara deras frågor för att få till en avbetalningsplan? Dvs. Säga att man har utrymme att betala mycket eller ska man uttrycka säga ha svårt ekonomiskt för att betala mindre belopp?
Hur förhandlar man isf? Hur gick det till?
Hej,
Hur är Lowell som inkassobolag? Är de smidiga att göra med? Vill starta en avbetalningsplan på en stor skuld som hamnat hos de. Vad är era erfarenheter?
Jag kan inte förstå hur det ej vill hitta en lösning och istället är väldigt hårda och vill bara att kfm ska fastställa skulden och därefter hitta en plan. Det måste kunna gå att hitta ett sätt att komma överens.Har/hade ett större lån där, ca 235000, de gick inte med på en avbetalningsplan, och kan jag kan inte betala heller, så de skickade ärendet till KFM ganska snabbt och där ligger ärendet nu. Väntar på löneutmätning:-(
Hoppas det löser sig för dig.
Jag kan inte förstå hur det ej vill hitta en lösning och istället är väldigt hårda och vill bara att kfm ska fastställa skulden och därefter hitta en plan. Det måste kunna gå att hitta ett sätt att komma överens.
Jag har också kontaktat fordringsägare som själva bad mig hitta en lösning med lowell innan men de ville att jag skulle skicka ett mejl på detta för vidare handläggning. Det känns märkligt detta Inkassobolag.
Usch det låter väldigt hårt.Har/hade ett större lån där, ca 235000, de gick inte med på en avbetalningsplan, och kan jag kan inte betala heller, så de skickade ärendet till KFM ganska snabbt och där ligger ärendet nu. Väntar på löneutmätning:-(
Hoppas det löser sig för dig.