Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Lowell Inkasso - avbetalningsplan?

Jag släppte allt den dagen i april 2018, sökte skuldsanering samtidigt och fick inledande före löneutmätning.
Klar med min skuldsanering i november 2023. -:)
Förstår. Då är du ute på ”andra sidan” nu! Måste vara en otrolig känsla! Är väldigt motiverad att ta mig ur min situation nu.

Äger Lowell skulden eller inkassera åt annan?

Äger Lowell skulden eller inkassera åt annan?
Dom ska inkassera skulden åt Nordax Bank. Har hela tiden haft bra kontakt med Nordax under tiden jag låg efter med inbetalningarna. Finns det någon chans att dom kan dra tillbaka inkassokravet? För jag känner mig inte så optimistisk till att lösa en bra avbetalningsplan med Lowell efter jag hört vad andra har för erfarenheter av dom.

Dom ska inkassera skulden åt Nordax Bank. Har hela tiden haft bra kontakt med Nordax under tiden jag låg efter med inbetalningarna. Finns det någon chans att dom kan dra tillbaka inkassokravet? För jag känner mig inte så optimistisk till att lösa en bra avbetalningsplan med Lowell efter jag hört vad andra har för erfarenheter av dom.
Det tror jag är långsökt att få till.
Har nordax gett lättsamma instruktioner till lowell så går det ju bra. Har lowell sagt "betalplan max 3 månader" måste dom såklart följa det.

Det tror jag är långsökt att få till.
Har nordax gett lättsamma instruktioner till lowell så går det ju bra. Har lowell sagt "betalplan max 3 månader" måste dom såklart följa det.
Ja. Det är ju en sån stor summa bara. Hoppas kunna få till en betalningsplan som är rimlig. Ska ringa imorgon.

Skulle jag få gissa kanske du erbjuds en plan på 4-8000 i månaden, man vill inte gärna ha avbetalningsplaner på uppåt 10år

Väldigt stor skuld så svårt att svara på men jag har annars bra erfarenhet av Lowell med bra avbetalningsplaner förr

Skulle jag få gissa kanske du erbjuds en plan på 4-8000 i månaden, man vill inte gärna ha avbetalningsplaner på uppåt 10år
Ett belopp där emellan skulle jag absolut klara av! Nu tände du lite hopp. Är så rädd att dom inte ska kunna lägga upp en rimlig avbetalningsplan.

Väldigt stor skuld så svårt att svara på men jag har annars bra erfarenhet av Lowell med bra avbetalningsplaner förr
Ja, den är ju tyvärr det. Önskar att jag inte satt i den här situationen men kan ju bara hoppas att dom kan hjälpa mig att lägga upp en avbetalningsplan som jag faktiskt har chans att hålla. Låter hoppfullt att du har bra erfarenhet av dom!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp