Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Lovade företag att inte ta fler lån, kan de kontrollera?

Hej snabb fråga tog ett samlings lån av ett företag lovade att ja inte skulle låna mer men min fråga är kan dom märka om ja lånar ??

Hej snabb fråga tog ett samlings lån av ett företag lovade att ja inte skulle låna mer men min fråga är kan dom märka om ja lånar ??
De kan ha dig under bevakning. De vill säga om en ny kreditupplysninggörs på dig blir de underrättade om detta.

Jag hade skuldfinansiering via svea ekonomi men de kollade aldrig mig men ta inga lån som tar uc för då syns det ju

Knappast dom kan kräva hela summan tillbaka i en klumpsumma. Å vadå lova företag att inte låna hos andra.. LOL Står knappast i nåt avtal att man måste lova att inte låna av andra. :D

Knappast dom kan kräva hela summan tillbaka i en klumpsumma. Å vadå lova företag att inte låna hos andra.. LOL Står knappast i nåt avtal att man måste lova att inte låna av andra. :D
Det står exempelvis i Svea ekonomis skuldbrev, när man får ett skuldfinansieringslån. Så det finns företag som har det kravet. Men frågan är om det är tandlöst?

Om man bryter mot avtalsvillkoren (i det här fallet att inte ta nya lån) så har de självklart rätt att säga upp lånet, som då förfaller till betalning i sin helhet. Antingen driver de sen ärendet själva mot kronofogden, eller säljer det till ett inkassobolag som antingen går med på en avbetalningsplan (som lär bli mer kostsam) eller som skickar det till KFM.

Sen är ett sådant avtalsvillkor inte särskilt vanligt.

Gran när du hade svea får jag fråga om summan du hade då? har filat på en ansökan hela veckan från tips att jag måste söka på allt... inte det akuta... svårare då.

Hade du på allt? Var de bra? all info mottages tacksamt

Gran när du hade svea får jag fråga om summan du hade då? har filat på en ansökan hela veckan från tips att jag måste söka på allt... inte det akuta... svårare då.

Hade du på allt? Var de bra? all info mottages tacksamt
Att över 50 000 vill de ha säkerhet för... borgensman hus eller liknande

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp