Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Loanstep

Hej allesammans, jag har en påbörjad ansökan hos Loanstep, är det någon som sökt lån hos dem i närtid som vill dela med sig av erfarenheter? Jag har tidigare blivit nekad men denna gång så har ansökan iaf gått vidare till handläggning. Är dem svåra att få lån hos? Jag behöver detta lån som en brygga, kommer byta bostad och få ner boendekostnad med 6500kr per månad, men innan jag kommer på grön kvist skulle detta lån hjälpa mig.Tacksam för erfarenheter från forumet.

Det beror ju på hur mycket du ansökt om, vilket du inte skrivit.
Är det 3000-5000 bör det med ”normala förutsättningar” det vill säga få antal ff (gärna under 15) så bör det kunna gå vägen. Har du över 20 ff och dessutom misskött något lån där tidigare och kanske ansöker om över 5000 blir du nog med allra största sannolikhet nekad.
Har du haft dem tidigare och hamnat hos inkasso?
Isåfall kan dom eventuellt vara ganska hårda med att bevilja igen. Man blir även spärrad på obegränsad tid om det går vidare till inkasso och ibland verkar man bli eventuellt spärrad på heltid.

Min erfarenhet av dom är delad.
Varit relativt lätt att få beviljat, pengarna får du snabbt. Ingen ränta om du betalar tillbaka inom 14 dagar, det upplägget gillar man ju. Det går ibland att låna om efter att man hamnat hos inkasso och det är ju ändå generöst.

Men sen den gången som jag blev nekad pga dom hävdade att jag var utan inkomst (trots att jag då hade haft inkomst i 10-11 år) förändrade min bild av kundtjänsten/Loanstep litegrann.
Dessutom när dom började flexa och säga olika gällande om man var spärrad till ett speciellt datum alternativt på heltid så kände jag att det fanns mer seriösa långivare. Men det är ju bara min personliga åsikt och nu frågade du ju :)

Tack för konkret och tydlig återkoppling. Dessvärre minns jag inte om jag varit hos inkasso för deras räkning. Jag fick dessvärre beskedet att jag inte blivit beviljad och får nöja mig med det. Ditt svar har varit till stor hjälp - tusen tack! :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp