Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Loanstep, nytt lån trots inkasso?

Nån som vet fall man kan beviljas ett nytt lån på 5000 hos loanstep fast man redan har ett lån hos inkasso på avbetalning hos dem? Jag kunde iaf ansöka och verifierade mitt konto. Får besked på måndag.
Nån som vet eller kommer man få avslag? Har nåt svagt minne av att man faktiskt kan ta ett nytt lån där fast man har avbetalning hos inkasso.

6 månader sedan du betalat klart hos Inkasso. Så var det när dom hade creditsafe iallafall men numera tar dom Bisnode tror jag?

6 månader sedan du betalat klart hos Inkasso. Så var det när dom hade creditsafe iallafall men numera tar dom Bisnode tror jag?
Men jag kunde ju lämna in en fullvärdig ansökan. Provade först 15000 men fick då upp direkt att jag inte kan låna det. Fick då erbjudande på 3 eller 5000. Låter märkligt med det erbjudandet om det inte finns möjlighet att få lån?
Men jag är inställd på avslag

Loanstep är märkliga. Nu har jag ingen erfarenhet av Inkasso men har använt Loanstep några gånger och det verkar som att man kan få avslag ena dagen och sen bli beviljad nästa dag, väldigt skumt. Blev nekad både 25, 15, 5 och 3 men sen nästa dag testade jag 5 och det gick utan problem.

Loanstep är märkliga. Nu har jag ingen erfarenhet av Inkasso men har använt Loanstep några gånger och det verkar som att man kan få avslag ena dagen och sen bli beviljad nästa dag, väldigt skumt. Blev nekad både 25, 15, 5 och 3 men sen nästa dag testade jag 5 och det gick utan problem.
Ok, blir spännande att se imorn. Vore knepigt om de beviljar när man har pågående avbetalning hos inkasso, men man vet aldrig. Skulden är ju faktiskt hos inkasso och inte hos loanstep nu

Fick avslag men inte pga inkasso. Vet inte om det beror på bisnode för har sämre bisnode än creditsafe. Men du som testade dagen efter och blev godkänd, vad har du för bisnode?

Fick avslag men inte pga inkasso. Vet inte om det beror på bisnode för har sämre bisnode än creditsafe. Men du som testade dagen efter och blev godkänd, vad har du för bisnode?

Har haft 2 i bisnode betyg så länge jag kan minnas sedan jag började ta massa skitlån från skitlångivare. Står 5 på någon upplysningskopia men de flesta är 2, vissa verkar ju bedöma enskilt konstigt nog. Min creditsafe har alltid varit hög/medel.

Har haft 2 i bisnode betyg så länge jag kan minnas sedan jag började ta massa skitlån från skitlångivare. Står 5 på någon upplysningskopia men de flesta är 2, vissa verkar ju bedöma enskilt konstigt nog. Min creditsafe har alltid varit hög/medel.
Ok. Jag har 1 på bisnode och medel på creditsafe. Kanske inte är nån idé att testa loanstep igen imorn då. Med 2 kanske det hade gått. Fick till svar att de är hårdare just nu pga Corona...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp