Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Loanstep - Ny ansökan efter avslutad kredit

Hej,

Avslutade nyligen en kredit hos Loanstep som från början var på 20000:- och har aldrig haft problem med att betala in till denna kredit.

Har försökt leta till mig ett svar i andra trådar utan att lyckas.
Är det någon som ansökt om ny kredit efter att ha avslutat en tidigare? Och om, hur länge behöver man vänta? Min tanke är att testa på 50 000:-

MVH

Det var ett tag sedan jag avslutade det. Efter det ansökte jag och blev nekad. Så nu när jag loggar in står det Ansökan nekad haha. Jag löste kredit i förtid och då är det stopp. Kanske är det lika bra så

Ologiskt ändå. Betalar man in i förtid och skött sig ska man ju kunna ges chansen att låna igen.

Till dig TS: Jag hade nog väntat i några veckor innan jag ansökte igen. Så att systemet hunnit bearbeta din betalning med mera (trots att du skött dina betalningar).
Vissa lånegivare har ju en spärr att man behöver vänta innan man kan låna om igen trots att man skött sig (orimligt absolut men det bara är så).

Hur det är i Loansteps fall vet jag inte. Sen vet jag dock själv med mig ivern att låna mer och speciellt då man tänker att man ligger bra till.
Men försök som sagt att vänta ut det hela 3-4 veckor iallafall skulle jag säga.

Det var ett tag sedan jag avslutade det. Efter det ansökte jag och blev nekad. Så nu när jag loggar in står det Ansökan nekad haha. Jag löste kredit i förtid och då är det stopp. Kanske är det lika bra så
Samma här

Hej,

Avslutade nyligen en kredit hos Loanstep som från början var på 20000:- och har aldrig haft problem med att betala in till denna kredit.

Har försökt leta till mig ett svar i andra trådar utan att lyckas.
Är det någon som ansökt om ny kredit efter att ha avslutat en tidigare? Och om, hur länge behöver man vänta? Min tanke är att testa på 50 000:-

MVH
Efter slutbetalt lån ska det ha gått minst 1 månad enligt deras kundtjänst. Sen vet man ju aldrig om de nekar för att de helt enkelt inte har mer pengar att låna ut.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp