Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Loanstep, Inkassobolag

Okej, jag hoppas dom är schyssta o kanske kan någon med erfarenhet svara
Billecta blandar och ger skulle jag säga.
Kundtjänsten är ganska otrevlig, du får en rimlig avbetalningsplan skulle jag ändå säga, förut gick dom med på att man kunde betala dubbelt men dom har stramat åt kraven lite enligt mig. Dom är dock väldigt noga med att du ska betala in i tid, är du någon dag sen så skickar dom dig till Kronofogden. Men jag skulle inte vilja påstå att dom ens klassas som hårda.

Jag tycker de inte är så bra. Har skuld hos dessa på ca 8500 kr och fick avbetalningsplan på 2500 kr, de ville inte gå med på under det. Får man problem och inte kan betala så hjälper dem inte.

Hårda, otrevliga och sämsta inkasso Ever.
De är absolut inte sjysta och om du missar en avi. Snabba med Kronofogden och glöm det om att de återkalla ärendet. Du kommer betala minst 2000kr/månad enligt avbetalningsplan

Hårda, otrevliga och sämsta inkasso Ever.
De är absolut inte sjysta och om du missar en avi. Snabba med Kronofogden och glöm det om att de återkalla ärendet. Du kommer betala minst 2000kr/månad enligt avbetalningsplan
Jag håller med om att dom är otrevliga, en av handläggarna la på i mitt öra 2-3 gånger för att hon inte höll med om vad jag sa. Hon satt även och suckade.
Hårda kan diskuteras, beloppet på avbetalningsplanen brukar vara rimliga om man jämför med andra inkassobolag.
Dom skickar snabbt till Kronofogden, men dom kan återkalla det. Detta har dom som regel att göra en, återkalla alltså.

Jag håller med om att dom är otrevliga, en av handläggarna la på i mitt öra 2-3 gånger för att hon inte höll med om vad jag sa. Hon satt även och suckade.
Hårda kan diskuteras, beloppet på avbetalningsplanen brukar vara rimliga om man jämför med andra inkassobolag.
Dom skickar snabbt till Kronofogden, men dom kan återkalla det. Detta har dom som regel att göra en, återkalla alltså.
Haha ja man blir lite väl snopen när en inkassohandläggare slänger på luren. Hände mig med en tjej på Intrum. Tror nog hon kände sig mer hjälplös än vad jag gjorde. Så när hon inte kunde ge svar la hon bara på luren. Jag tror jag gav henne en mkt obehaglig upplevelse men det var inte min mening, jag ringde för att be om hjälp och få vissa svar.

Haha ja man blir lite väl snopen när en inkassohandläggare slänger på luren. Hände mig med en tjej på Intrum. Tror nog hon kände sig mer hjälplös än vad jag gjorde. Så när hon inte kunde ge svar la hon bara på luren. Jag tror jag gav henne en mkt obehaglig upplevelse men det var inte min mening, jag ringde för att be om hjälp och få vissa svar.
Ja, jag är villig att hålla med dig. Dom ska vara ansiktet utåt för sina företag och kan bete sig så illa många av gångerna. Sen visst så har dom att göra med många otrevliga personer varje dag så kanske finns det en underliggande frustration. Men det är ändå inte okej, man måste agera professionellt och inte personligt när man är på jobbet. Kunden har alltid rätt, det kanske dom har hört talas om tidigare, även om vi inte är deras kunder. Men du förstår vad jag menar...
Apropå Billecta så skickade de till fel adress, inte varit folkbokförd där på 3 år, slarvigt och nonchalant. Sagt till flera gånger att det är fel adress, fel adress står nämligen på deras hemsida. Jaja i övrigt är Billecta ändå OK anser jag.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp