Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Loanstep 14 dagars lån

Ja utnyttjade detta erbjudande massor av gånger när jag var i låneträsket. Betalade alltid in en dag innan och ibland natten till förfallodatum och dom reggade samma dag (så det blev gratis). Sen började dom regga min återbetalning senare. Vet ett exempel när jag betalade 2 hela vardagar innan och dom reggade betalningen efter 15 dagar… fult gjort men kan väl förstå dom eftersom jag lånade ”gratis” av dom 6-7 ggr innan..

Försökte strida men märkte det var hopplöst ganska fort..
Så dom har gjort det här förr, det förvånar mig inte. Riktigt jävla fult gjort. Bara för du lånar gratis så betyder det inte att dom ska få göra så här.

Man måste vara mkt aktiv gällande Loanstep 14-dagarslånet - ex. Lägga in betalning på mina sidor för autodragning av hela skulden före 16,00 dagen innan (vardag). De lägger annars upp automatisk autogirodragning där skulden (5000) delas upp på 5 månader och då blir det dyrt för massa kostnader som tillkommer och blir i slutändan nästan 9000. Om man missat betala inom 14 dagar så betala då i tid inom 30 dagar så får du viss rabatt på avgifterna.

Det är standard att kunna betala räkningar på förfallodagen så jag vet inte vilken värld du lever i. Den här gången betalade jag dessutom när dom ville dra pengar men likt förbannat så kräver dom bara mer och mer detta företag.
Vadå vilken värld jag lever i? Betalningar kan dröja 2 dagar och så vitt jag vet ska pengarna vara på plats på förfallodagen. Så bara för att du tror det är nån ”standard” innebär det inte att det är så. Du har haft tur helt enkelt.

Det är standard att kunna betala räkningar på förfallodagen så jag vet inte vilken värld du lever i. Den här gången betalade jag dessutom när dom ville dra pengar men likt förbannat så kräver dom bara mer och mer detta företag.
"Standard" är att det aviserade beloppet skall vara företaget tillhanda på förfallodagen. Det är ditt ansvar att betala in en eller ett par dagar i förväg. (Detta gäller inte bara Loanstep). Punkt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp