Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Loanstep 14 dagars lån

Hejsan,

Jag tog deras erbjudande om 14 dagars ränte och avgift fritt.
Efter 14 dagar betalade jag men nu säger dom att jag ska betala ränta och avgifter. Det står att pengarna ska vara "TILLHANDA " senaste 14 dagar.
Hur i helvete ska jag veta att dom inte få in pengarna direkt, normalt så betalar man senast på förfallodatumet, det har alltid varit ok.

Får dom göra så här?
Jag tycker det är otroligt ful grej och det står inget om att man måste betala flera dagar innan dessa 14 dagar.
Jag till och med frågat dom ungefär 10 ggr när man måste betala med det enda dom säger att pengarna ska vara tillhanda hos dom senaste 14 dagar efteråt.
Otroligt löjligt att inte svara på frågan ens, hur ska jag som kund veta när pengarna registrera hos dom. Det är inte enda omogna grejen dom har gjort men skit samma.

Kan jag göra något här eller är jag helt körd på deras finstilta" Tillhanda"?

Senast ändrad:
Hejsan,

Efter 14 dagar betalade jag men nu säger dom att jag ska betala ränta och avgifter. Det står att pengarna ska vara "TILLHANDA " senaste 14 dagar.
Hur i helvete ska jag veta att dom inte få in pengarna direkt, normalt så betalar man senast på förfallodatumet, det har alltid varit ok.

Får dom göra så här?
Jag tycker det är otroligt ful grej och det står inget om att man måste betala flera dagar innan dessa 14 dagar.
Jag till och med frågat dom ungefär 10 ggr när man måste betala med det enda dom säger att pengarna ska vara tillhanda hos dom senaste 14 dagar efteråt.
Otroligt löjligt att inte svara på frågan ens, hur ska jag som kund veta när pengarna registrera hos dom. Det är inte enda omogna grejen dom har gjort men skit samma.

Fattar frustrationen för dig. Tråkigt och så vidare!
Tyvärr är det helt kört då det är företaget som bestämmer och de lär ju inte ändra sin åsikt direkt.

Hejsan,

Får dom göra så här?

Fyfan så tråkigt...

Fattar frustrationen för dig. Tråkigt och så vidare!
Tyvärr är det helt kört då det är företaget som bestämmer och de lär ju inte ändra sin åsikt direkt.
Tack, för svaret. Jag får väl svälja den fula grejen dom kör med och betala men det var jag inte beredd på. Jag trodde jag hitta en perfekt bank här som jag kunde låna av när det krisar men låter det för bra så är det oftast det. Det är ju väldigt kortsiktigt tänk av dom också. Det hade varit bättre om dom hade varit tydliga om det på sin sida eller tagit någon avgift än att göra så här. Jag förstår inte taktiken, inte heller gav dom med sig. Dom kunde sagt så här, låt gå för denna gången men glöm inte att betala efter 12 dagar nästa gång. Då hade jag fortfarande varit dom trogen men det finns ingen kundservice alls hos dom. Men det verkar jobba 1 person där också, säkert en familjemedlem som inte bör jobba inom service.

Fyfan så tråkigt...
Tack, riktigt surt är det men jag får helt enkelt bita i det sura det äpplet. Önskar dom kunde varit tydliga med det men det är uppenbarligen en ful taktik från deras sida. En dålig taktik enligt mig för då kommer man ju inte tillbaka.

Dom vägrar verkligen släppa taget om mig. Dom skickade mail till mig att jag skulle betala den 23/12 581.70 kr , vilket jag har gjorde. Däremot när jag gick in på sidan så stod det 1000kr nånting. Men jag betalade in 581.70 kr som jag har mail på och skrev att dom ska bekräfta att det är betalt. Nu kräver dom mig på den där 1177kr, till eller allt som allt. Vilka jävla tjyvar dom är, nu får dom ingenting mer. Jag bad dom kontakta kronofogden för resten, nu kommer jag bestrida detta.

Helt ärligt så är det ju din uppgift att se till att pengarna är inne på förfallodatumet. Detta gäller ju allting. Hyra, el, lån osv. Det är väl ändå inget som helst märkligt med detta? Nån måtta får det vara. Förmodligen står det ganska tydligt nånstans att ränta tillkommer efter förfallodatum.

Ja utnyttjade detta erbjudande massor av gånger när jag var i låneträsket. Betalade alltid in en dag innan och ibland natten till förfallodatum och dom reggade samma dag (så det blev gratis). Sen började dom regga min återbetalning senare. Vet ett exempel när jag betalade 2 hela vardagar innan och dom reggade betalningen efter 15 dagar… fult gjort men kan väl förstå dom eftersom jag lånade ”gratis” av dom 6-7 ggr innan..

Försökte strida men märkte det var hopplöst ganska fort..

Helt ärligt så är det ju din uppgift att se till att pengarna är inne på förfallodatumet. Detta gäller ju allting. Hyra, el, lån osv. Det är väl ändå inget som helst märkligt med detta? Nån måtta får det vara. Förmodligen står det ganska tydligt nånstans att ränta tillkommer efter förfallodatum.
Det är standard att kunna betala räkningar på förfallodagen så jag vet inte vilken värld du lever i. Den här gången betalade jag dessutom när dom ville dra pengar men likt förbannat så kräver dom bara mer och mer detta företag.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp