Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Loanit, varning

Loanit/Webcredit

Vilka idioter dom jobbar där. Svarar inte på mejl el telefon. Förutom om man väntar med att betala fakturan, då är de prick på minuten man får en påminnelse via sms och mejl. Har tänkt en sak, jag vet att tidningarna är intresserade av dessa ockrare, vi har ju erfarenheten, vi kanske skulle skriva till Aftonbladet Expressen mm. Bara för att folk ska få veta hur de går till. Sen lånat ingen av dom igen. Va sägs om det?

Loanit

Jag tycker det är löjligt att skicka en påminnelse avgift till KF. Om lånet är betalt kan man väl få i allafall 10 dagar på dig att betala. Dåligt undvik dessa ockrare

AnmÄl

Jag har gjort en anmälan nu. Min historia är lång med företaget och jag kan intyga att dem är rena rama skojare. Hoppas ni andra gör en anmälan också och du som skrev om att lyfta fram dem i tidningen, det kanske vore en idé. Kvällspressen kanske vore intresserad av att gräva fram en story om bolaget eller Råd och Rön. Man kan ju tipsa tidningar anonymt och ju fler som gör det desto bättre är chanserna att dessa skojare försvinner från marknaden.
Mig har dom behandlat uselt och värre än så......

Hoppas ni anmäler. Ju fler desto bättre!

Loanit/webcredit

Om du vill har du rätt att vara anonym när du gör en anmälan till Konsumentverket. Anmälan tar bara någon minut i anspråk.

Vad händer efter anmälan
Anmälningar från allmänheten är viktiga för att vi ska känna till vilka problem konsumenter har och kunna bedriva tillsyn där den mest behövs. Här kan du läsa om vad som händer med en anmälan som skickats till oss.
När vi mottagit en anmälan registrerar vi den i vårt diarieföringssystem. Om vi bedömer att anmälan har stor betydelse för många konsumenter, det vill säga har stort konsumentintresse, kan vi öppna ett tillsynsärende mot en bransch eller mot ett företag med anmälan som grund.
Anmälan som leder till tillsyn
Om vi öppnar ett tillsynsärende på grund av en anmälan är nästa steg att vi kontaktar företaget. Då ges företaget möjlighet att frivilligt rätta sig. Om företaget väljer att bortse från våra rekommendationer i den första kontakten kan Konsumentverket utfärda ett föreläggande eller föra talan i domstol mot företaget.
Anmälningar som inte blir tillsynsärenden
Även om din anmälan inte blir ett tillsynsärende är den viktig för oss. Anmälningar ger oss bra information om företeelser på marknaden och är en viktig del i vår omvärldsbevakning.
De ärenden som Konsumentverket och KO driver rättsligt kan ha sin grund i en anmälan men vi samlar även in relevant information från andra håll som vi kan agera utifrån.

Webcredit/loanit

nu har jag gjort min anmälan till KO och bifogat alla mejlkontakter, sms kontakter vi jag haft med dom. Aftonbladet var oxå intresserad av informationen.

webcredit/loanit

NU är det viktigt att fler anmäler, läs nedan! Tillsammans kan vi sätta dit dessa ockrare som utnyttjar oss när vi sitter i ett taskigt läge. De finns bra utlånare som har shyssta krav men de andra ska vi rensa ut, IHOP!

Anmälningar från allmänheten är viktiga för Konsumentverkets tillsynsarbete. Din anmälan kan exempelvis leda till att vi inleder ett tillsynsärennde mot ett företag eller mot en viss bransch.

Alla anmälningar leder dock inte alltid till att ett ärende öppnas. Det beror bland annat på hur stort konsumentintresse frågan har.

Läs mer om vad som händer efter att du gjort en anmälan via länken till höger.

Vilka ockrare. Har ni i denna tråden läst Webcredit till KO? Vad jag förstår är Webcredit och Loanit samma företag så det är väl bara gå in och anmäla ni med..

Anmäl

Jag har också anmält dom idag. Funderar också på att kontakta pressen

Loanit

Va bra, Ju fler bäckar blir en hel å. Vet att flera har tippsat aftonbladet så kör på och tipsa Pressen också.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp