Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Loanit, varning

Hej, innan ni lånar hos webcredit/loanit vill ja ni letatar efter nån annan aktör. Ja betalade 2 dagar sent fick 185 kr i påminnelseavgift. Påminnelsen kom igår på posten och var bara på påminnelse avgiften 185 kr. Ja betalde samma dag men det tar ju nån dag innan dem ser den. Fick en ny påminnelse via sms dagen efter. Ny påminnelseavgift? Skämtar dom el? Vad har ni för erfarenheter? Ja kan ju inte vara snabbare än vad banken gör dina överföringar.

Har hänt mig med, trodde att påminnelseavg var 60 kronor enligt lag. Låna inte hos dom!

Samma företag som Web Credit. Mitt lån skickade de direkt till KFM bara dagar efter det förfallit

Loanit

Men va tror dom! Man får posten kl 15, betalar in påminnelsen. Den dras från kontot på natten och redan dagen efter skickar de en påminnes via sms och återigen 185 kr. Ja kan ju inte vara snabbare!

Jag undrar om det ens är lagligt att ta ut så höga avgifter. Omöjliga att få tag på också, svarar inte på mail eller telefon. Även samma bolag som Cashbar så se upp för dessa med!

Varning varning

Jag säger bara STOR VARNING! Jag kan be er anmäla Loanit / Webcredit till Konsumentverket för dom följer inga relger på någonting. Dom har ett ärende där nu, men ju fler som anmäler desto bättre för någon gräns får det finnas för ocker. På webcredits hemsida står det att om du är 10 dagar sen så skickas det till KF och det stämmer på sekunden kan jag intyga. Rejta dom eller anmäl!

Loanit

Haha sant! De svarar inte på några mejl el nåt, men med påminnelser och avgifter e de snabba, ja man kanske skulle anmäla dom?

Kronofogden

De skickade min påminellse avgift till kfm fast den kom ca 5 dagar efter räkningen var betalt

Dessutom lägger de på 180 kronor i inkassoavgift när de skickar till KFM, trots att de inte har någon inkasso.

Jag fick aldrig någon faktura på mitt lån så jag ringde samt mailade flera gånger utan att få tag på dem, istället skickade de direkt till kronofogden med massor med extra avgifter. Säger som föregående, anmäl!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp