Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Loanit.se - Nytt smslån

Godkänner Loanit lån om har anmärkningar

Någon som vet, eller som kan rek. något annat som godkänner om man har EN anmärkning

Är den bilihop som Abuni?

Man måste ju ha en kreditkort beviljat sen tidigare.

Då kan man ju lika gärna ta ut kontanter och sen sätta in på konto och betala
Räkningarna.

Sen en annan sak. Först detta att tänka på.

1. Finns det räkningar jag inte kan betala på Billhop?
Du kan bara betala räkningar till svenska bank- och plusgironummer. Du kan heller inte betala räkningar till Kronofogdsmyndigheten eller till inkassobolag.

2. Här undrar jag om kostnaderna. Tar dom ut dessa 3,5% och sedan tar banken sitt (eftersom man använder kreditkortet)? Isåfall blir det dyrt. Tydligen kan man använda vanliga bankkontot. Men det blir en extra kostnad hur man än vrider på det. I min smak helt onödiga avgifter och dyrt.

Senast ändrad:
Hej Vioss.

Det stämmer att du behöver ett kreditkort för att använda Billhop fullt ut.

Där håller jag inte med dig. Tar du ut pengar på ditt kreditkort åker du på en uttagningsavgift som ibland går upp till 4 % och du får heller inga poäng på det uttaget. Den stora anledningen till att använda Billhop är för att man då kan betaöa en räkning eller leverantörsfaktura efter 60 dagar istället för 30. Fakturor är ofta på 30 dagar, betala sedan på Billhop med ditt kreditkort och du har 30, ibland fler dagar beroende på kreditkort, dagar till på dig att betala fakturan.

Man måste ju ha en kreditkort beviljat sen tidigare.

Då kan man ju lika gärna ta ut kontanter och sen sätta in på konto och betala
Räkningarna.

Jag har kollat på det där och det visade sig att Visa och MasteCard inte tillåter att man betalar en s.k. förfallen skuld med sitt kreditkort. Ganska bra måste jag tycka.

Jag har använt Billhop och det är endast 3,5 % i kostnad, inget mer. Banken har inte tagit ut ngt mer när jag betalat mina räkningar.

Som jag sa till Vioss så kan man använda Billhop är för att man då kan betala en räkning eller leverantörsfaktura efter 60 dagar istället för 30. Fakturor är ofta på 30 dagar, betala sedan på Billhop med ditt kreditkort och du har 30, ibland fler dagar beroende på kreditkort, dagar till på dig att betala fakturan.

Har du ett kreditkort så behöver vi knappast låna pengar då vi redan har en kredit på kortet.

Sen en annan sak. Först detta att tänka på.

1. Finns det räkningar jag inte kan betala på Billhop?
Du kan bara betala räkningar till svenska bank- och plusgironummer. Du kan heller inte betala räkningar till Kronofogdsmyndigheten eller till inkassobolag.

2. Här undrar jag om kostnaderna. Tar dom ut dessa 3,5% och sedan tar banken sitt (eftersom man använder kreditkortet)? Isåfall blir det dyrt. Tydligen kan man använda vanliga bankkontot. Men det blir en extra kostnad hur man än vrider på det. I min smak helt onödiga avgifter och dyrt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp