Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Livsråd - Ansträngd ekonomi...

Min tidigare tråd raderades.
Jag vill dock fråga efter tips och råd. Jag är ju som sagt ensamstående mamma nu med en väldigt dyr lägenhet och även privatskulder.
Finns det några råd på hur man kan bo billigare eller underlätta för sin ansträngda ekonomi? Jag kan inte få en annan lägenhet i dagsläget eftersom jag har skulder. Ge alla tips och råd för att få en dräglig tillvaro.

Vad har du för inkomst och hur mycket har du i hyra, el osv? Jobb eller bidrag. Vad är det för typ av skulder? Det är svårt att ge generella råd kring sånt här. Är du hos eller påväg till kronofogden?

Boende och mat står över alla andra utgifter i prioriteringsordningen, alltid det viktigaste att betala.

Jag vill dock fråga efter tips och råd. Jag är ju som sagt ensamstående mamma nu med en väldigt dyr lägenhet och även privatskulder.
Finns det några råd på hur man kan bo billigare eller underlätta för sin ansträngda ekonomi? Jag kan inte få en annan lägenhet i dagsläget eftersom jag har skulder. Ge alla tips och råd för att få en dräglig tillvaro.
blir alltid imponerad av ensamstående föräldrar, starkt! låter som att du iallafall klarar dig men kanske inte har det där lilla extra?
om så är fallet finns mycket att göra, prioritera! hmm köpa loop melon för 50kr om dagen eller spara dessa o ta en utekväll med kompisarna istället?
ja du förstår!
har du många krediter finns ju alltid chans för samlinglån eller den effektiva snöbollseffekten.
skriv gärna lite mer ingående vad du har för skulder och kostander alltid lättare att komma med tips då!
mvh rex

Jag är heltidsanställd. Har dock varit sjukskriven från och till pga psykisk ohälsa.
Jag får ut ca 22 000 efter skatt, min hyra ligger på 12700kr.
Skulder hos kf sedan några år tillbaka dock ingen utmätning.
Tack för tips! Tyvärr kan jag ej få samlingslån :(

Förstår. Då har du ju råd med hyran. Och sen skulle jag råda att gå igenom ALLA andra utgifter och ta bort allt utom el, internet mobil, försäkring och liknande. Och där se över kostnader, försök ha det billigaste du kan som ändå ger det du behöver.
Budgetera för mat och handla på extrapris och liknande, det gör stor skillnad. Och spara. Även om det bara är några hundralappar så gör det mycket för sinnesfriden.

Har du några ekonomiska problembeteenden? Shoppingmissbruk, spelmissbruk eller liknande? Har själv dragits med både det och psykisk ohälsa, och det krävs att man söker hjälp/tar hjälp för att inte bara komma ur den akuta situationen utan leda sig själv åt ett annat håll för framtiden.

Har du kollat om du har rätt till bostadsbidrag? Iom att du har barn och en ganska hög hyra borde du kunna få det.

Annars som dom andra säger: Gå igenom dina utgifter, prioritera bort allt som inte är nödvändigt. Streamingtjänster, dyrt telefonabonnemang, försäkringar m.m.

Du kanske kan byta till en billigare lägenhet hos din hyresvärd ?
Söka bostadsbidrag.

Någon som vet hur det funkar med inneboende? Aldrig levt ihop med en okänd människa men undrar om någon har lite erfarenhet kring det?
Behöver man uppge för hyresvärd att man tar in en inneboende?

Om du inte har, ansök om bostadsbidrag och underhållsstöd

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp