Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Livrädd inför löneutmätning

Tack snälla jag hoppas att det blir bra. Allt känns så pinsamt just nu bara. Rädd att få brev i postlådan, rädd på jobbet vilka som får veta osv. Känns så hopplöst. Men jag kommer klara det Tack vare era fina ord. Det hjälper att ni vet och går igenom samma sak.
När man får löneutmätning, kan man då jobba lite extra och få behålla det eller det går inte?
Beror på vilket beslut Du får. Har Du en jämn inkomst, eller varierar den från månad till månad?

Maxbeslut innebär att du får behålla förbehållsbeloppet och sen betalar din arbetsgivare in resten till KFM, vanligast om man har en inkomst som varierar mycket.

Men oftast får arbetsgivaren en fast summa som de skall betala in och skulle du då jobba extra någon månad så får du behålla de extra pengarna du tjänar.

Maxbeslut innebär att du får behålla förbehållsbeloppet och sen betalar din arbetsgivare in resten till KFM, vanligast om man har en inkomst som varierar mycket.

Men oftast får arbetsgivaren en fast summa som de skall betala in och skulle du då jobba extra någon månad så får du behålla de extra pengarna du tjänar.
Jaha oki då hoppas jag på att jag inte får maxbeslut isf. Tack för hjälpen

Sitter i samma situation , släppt allt och sökte skuldsanering, vet inte om kronofogden vill vänta med beslut om inledande/avslag eller börjar de med löneutmätning. Jag går runt med ångest och orolig att förlora jobbet. Jobbar på Arlanda.
Tänker mer oftare att ta livet av mig , orkar inte längre med så ångest och oro. Jag är helt slut
Hoppas du fick beviljad skuldsanering!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp