Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Livet som skuldsatt - hav förtröstan!

Så jävla sjukt alltså jag trodde släppallt var en kvinna haha. Ni har så kryptiska användarnamn.
ny2018
Lånat
Skuldsatt88
Släpptallt
Storlånaren

ahahaha.
Snacka om att jag blir lika förvånad varje gång, enda könen jag är säker på är Kimsan,Lasseman och Trias :D

Så jävla sjukt alltså jag trodde släppallt var en kvinna haha. Ni har så kryptiska användarnamn.
ny2018
Lånat
Skuldsatt88
Släpptallt
Storlånaren

ahahaha.
Snacka om att jag blir lika förvånad varje gång, enda könen jag är säker på är Kimsan,Lasseman och Trias :D
@Terry_ Jag har för fan skägg tom haha

Senast ändrad:
ny2018
Lånat
Skuldsatt88
Släpptallt
Storlånaren

ahahaha.
Mitt oxå kanske ;)

Dig är jag också säker på! Jag ser dig som en framgångsrik kvinna i dina bästa dar som har ett flashigt jobb men som likt undertecknad är glad i det goda i livet vilket gjort att tillgångarna ändå inte räckte till utgifterna :D

Dig är jag också säker på! Jag ser dig som en framgångsrik kvinna i dina bästa dar som har ett flashigt jobb men som likt undertecknad är glad i det goda i livet vilket gjort att tillgångarna ändå inte räckte till utgifterna :D
Det sista är inte riktigt sant, började för min del för snart 30 år sedan, i värsta fastighets- & räntekrisen, med en skilsmässa där jag varit dum nog att skriva på lånen ensam och ett hus som fick säljas med brakförlust... men allt annat stämmer @Terry_

Det finns ju en process som KF följer;
1: Föreläggande-du svarar med att skriva under delgivningskvitto. Skuld kvar hos inkasso/låneföretag.
2: Utslag- att jämföra med en dom. Skulden kvar hos inkasso/låneföretag.
3: Skuld att betala, även kallat verkställighet. Inkasso/låneföretag har begärt att KF skall driva in skulden.

Ställ frågor om det du undrar. Vi är många som kan svara.

1: Föreläggande-du svarar med att skriva under delgivningskvitto. Skuld kvar hos inkasso/låneföretag.
3: Skuld att betala, även kallat verkställighet. Inkasso/låneföretag har begärt att KF skall driva in skulden.

Tack snälla för att ni finns!❤️

Tack för kommentarer till mitt inlägg. Måste dock åberopa att jag har inte förändrats något...ja e samma ”gamla” Kimsan... vare sig man gillar det el ej:)

Mitt inlägg var dock mest riktat till de såå många nya som dessvärre har ”anlänt” till forumet den senaste tiden & som sitter med samma vånda som jag befann mig i tidigare...

(FÖR) Även mitt härdade & ”kalla” hjärta blir ibland litta blödigt...

Ps. Vågar knappt skriva här mer nu, för jag e duktigt nära att hamna på TOPP 5 listan över de med flest inlägg här ute.... MY GOD - i need a freakin’ LIFE :D:p

När man är mitt uppe i mörkret är det svårt att se att det kan ljusna. Det har hjälpt mig oerhört mycket att läsa här på forumet <3

Sen med facit i hand så kan man nog säga att om det inte varit så tabubelagt att ha skulder, så hade man kanske vågat söka hjälp mycket tidigare. Jag tror att jag hade gjort det iallafall, men tyvärr är det lätt att fastna i hur man "borde göra" och "borde ha det" när man är i en viss ålder. Men igen, det är bra att det finns ventiler som här på forumet så att man kan landa och orka ta nya tag <3

Tackar! Så skönt att känna att man inte är ensam

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp