- Meddelanden
- 10 142
- Mottagna reaktioner
- 6 672
- Poäng
- 4 477
Menar du mig ?Jag är lite nyfiken på hur det har gått för dig nu efter några år. Sitter nämligen i samma sits som du gjorde då och allt känns bara hopplöst…
Menar du mig ?Jag är lite nyfiken på hur det har gått för dig nu efter några år. Sitter nämligen i samma sits som du gjorde då och allt känns bara hopplöst…
Menar du mig ?
I det stora hela så har det gått bra.Jag är lite nyfiken på hur det har gått för dig nu efter några år. Sitter nämligen i samma sits som du gjorde då och allt känns bara hopplöst…
Precis sådär har jag i mitt nuvarande förhållande med min tjej, jag har massor av skulder, hon har inga lån, jag var tydlig med det redan när vi började dejta att "här har du en kille som har skulder, är arbetslös och kan inte ge dig någon trygghet ekonomiskt alls, men jag har ett stort hjärta och jag är en bra kille" Och nu bor vi ihop och hon tar hyran och maten och jag allt annat till hemmet, med 12k ut från FK så är man inte rik, hon jobbar och kan SPARA 5000 varje månad, vi har självklart delad ekonomi för jag vill inte att hon ska drabbas av mitt bagage...men det är fan äkta kärlek det, hon vill vara med mig trots mina tillkortakommanden!För mig var löneutmätning snarast en lättnad efter flera år av stress och "på gränsen". Det gjorde mig lugnare och jag vet att min sambo tyckte att jag blev en behagligare typ. När löneutmätningen var över firade vi. Hur en partner tar emot ett besked av löneutmätning kan dock såklart variera rejält men jag tror verkligen att man kan se det positivt. Det blir tydligare "vad som gäller" och jag tror att det kan svetsa samman par, den "rike" får chansen att hjälpa till och visa sig vara en god partner/medmänniska.