Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Livet rasar

Har kämpat så länge med allt. Men det går inte mer.. ligger efter med massor av lån och inkasso är inte långt bort. Jag har dragit på att berätta för mina föräldrar om m in situation men nu måste jag göra det. Kommer det någonsin bli bättre? Kommer livet ljusna igen? Jag känner mig som en stor bluff och så fejk då ingen vet om hur jag har det egentligen. Jag har ett shoppningmissbruk i grunden som jag behöver hjälp med men hittar ingen hjälp kring detta. Någons om vet vart man kan vända sig? Skammen är så stor att jag inte ens vågar gå till en skuldrådgivare. Har seriöst funderat på at ta mitt liv.. men har två barn och kan inte göra det mot dem. Det går bara inte.

Har kämpat så länge med allt. Men det går inte mer.. ligger efter med massor av lån och inkasso är inte långt bort. Jag har dragit på att berätta för mina föräldrar om m in situation men nu måste jag göra det. Kommer det någonsin bli bättre? Kommer livet ljusna igen? Jag känner mig som en stor bluff och så fejk då ingen vet om hur jag har det egentligen. Jag har ett shoppningmissbruk i grunden som jag behöver hjälp med men hittar ingen hjälp kring detta. Någons om vet vart man kan vända sig? Skammen är så stor att jag inte ens vågar gå till en skuldrådgivare. Har seriöst funderat på at ta mitt liv.. men har två barn och kan inte göra det mot dem. Det går bara inte.
Jag beklagar din situation.
Vad gäller skammen så är det något vi alla skuldsatta kämpat med vågar jag påstå. Dock tror jag inte att det finns något annat sätt än att berätta rakt upp och ner för de som du vill ska veta. Man kan kanske skriva ett brev/mail som beskriver situationen och där man ber om att inte bli kontaktad direkt mottagaren läst det utan nån dag senare så det får sjunka in hos denne?

Skuldrådgivarna är vana denna skam så dom behöver du inte vara rädd för. De hanterar detta var och varannan dag.

Kontakta en terapeut för ditt shoppingmissbruk, iaf som en start. Det finns privata terapeuter som har samma taxa som regionen så det behöver inte kosta skjortan.

Är i samma sits, styrkekram <3 :-(

Det jag kan säga också är att när jag satte mig över skammen och berättade för de som jag ansåg skulle behöva veta så var det ingen som dömde mig eller kom med nedsättande ord eller liknande.
Ingen av mina farhågor besannades utan alla var förstående och uppmuntrande mot mig.
Efter viss tid berättade jag för fler då jag kände att det var enklast att vara ärlig och inte behöva ljuga om varför jag inte kunde följa med ut och äta eller vad det nu var.
Jag fick bara förståelse.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp