- Meddelanden
- 1 723
- Mottagna reaktioner
- 2 243
- Poäng
- 1 367
Jag har inte blivit extremt snål men har två olika sparanden igång efter min sanering som var klar i april 2022.Det är som att bli pånyttfödd efter en avslutad skuldsanering.
Vill minnas, trots att det var många år sedan att just de där sista veckorna var jobbiga.
Man blev egentligen inte helt övertygad att det var över förän man såg skuldsaldo och uc utdrag.
En enorm frihet.
Den gamla skuldsaneringen var lite annorlunda än nuvarande, inga fria månader och varje fordringsägare fick betalt separat. Osäker om det var särskilt pedagogiskt men efter fem år
kunde man varenda bg/pg/OCR nummer utantill...
För min del var det en stor vändning i livet, man börjar "leva" igen.
Vet inte hur det är för andra som genomgått sanering men jag blev extremt snål efteråt.
Lite fixerad på investeringar och olika sätt att minska utgifter. Unnar sig sällan något trots
att man ha råd.
Skulle gärna vilja veta om det finns flera som upplever samma tendens.
Om två veckor börjar ett helt nytt liv för dig !
Jag unnar mig lite god mat och om det är något jag behöver.
Alla köp jag gjort av "större" karaktär efter saneringen har jag cashat. Inga avbetalningar eller liknande utan har lagt undan för att kunna köpa en ny iPad t ex.
Alltid pengar kvar när lönen kommer och det som då är kvar på lönekontot går över till sparande.
Jag vill påstår att rehabiliteringsdelen i skuldsaneringen har haft stor effekt på mig.
Det absolut bästa dock är att slippa den ångest och stress som var förknippad med ekonomi innan jag släppte till KF och sedermera fick skuldsanering.