Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Livet efter skuldsanering

Hur får du ihop kontantinsats under sanering?
Eller ska du börja spara efter saneringen?
Jag tyckte det var orimligt svårt att spara något av värde.
När man är 2 känns det betydligt lättare vi kan lägga undan 15k varje månad så växter i väldigt bra fart varje månad men när jag var själv var det väldigt svårt att få ihop ngt sparande

När man är 2 känns det betydligt lättare vi kan lägga undan 15k varje månad så växter i väldigt bra fart varje månad men när jag var själv var det väldigt svårt att få ihop ngt sparande
Precis så för oss

Men om man kan spara 15 tillsammans borde man väl kunna spara 7.5 ensam? Men knappast under sanering.

För man vill väl dela kontantinsatsen 50/50? Skulle aldrig tillåta min partner att stå för hela kontantinsatsen. Skulle skämmas.

Men om man kan spara 15 tillsammans borde man väl kunna spara 7.5 ensam? Men knappast under sanering.

För man vill väl dela kontantinsatsen 50/50? Skulle aldrig tillåta min partner att stå för hela kontantinsatsen. Skulle skämmas.
Istället för 50/50 så gör vi så att min lön går till alla utgifter och spara hennes lön för kontantinsatsen.

Blir inte riktigt så det funkar.. efter som hon pluggar så får jag stå för mkt mer kostnader vilket göra att jag får behålla allt men när jag var själv så hade jag bara ~11k kvar när sanering/hyra var betald. Nu har vi med min lön och csn över 33k kvar så 15 sparas.

Har helt gemensam ekonomi så det mesta av sparandet kommer från mitt håll nu då hon pluggar men samtidigt har hon en lägenhet med x antal 100k i övervärde som hon hyr ut (då jag inte kan få lån nu) hon lever lite på mig nu men pengarna från hennes försäljning hjälper ju sen till för ett finare hus senare så båda är nöjda:)

Och har man gemensamm ekonomi blir det väl sällan 50/50 btw man hjälps åt och accepterar att bägge inte tjäna lika mkt. Sen gör ju alla på olika sätt vi gör allt in på samma konto direkt bara, men alla ska ju hitta vad som passar bäst för sitt förhållande svårt att säga vad som är rätt eller fel

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp