- Meddelanden
- 787
- Mottagna reaktioner
- 286
- Poäng
- 457
Kan inte vara pension den behöver du inte betala tillbaka som Lasse skrev i första delen
Sen vet jag att man kan börja plocka allmänna delen av pension från 61 tror jagKan inte vara pension den behöver du inte betala tillbaka som Lasse skrev i första delen
Jag förstår inte riktigt varför du inte bara skriver ut vad det är om du har möjlighet att hjälpa några med detta tipps?! Varför hålla på med denna lek?Det finns ett ganska lättsamt sätt att kunna få ut 60000 ungefär, och jag har inte sett att någon ens tycks funderat åt det hållet, och det är ändå ett ställe som inte tar uc eller så...
Det var det jag försökte få fram
Ja så tänkte ja med. Men det är olagligt. Inte skulle "Larskillen" ge ett sånt tipps i julklapp? Det är väl inget nytt. Det vet väl alla att de finns men att göra så är olagligt. Jag tror inte inte nån som jobbar på kronofogden skulle ge såna tips. Än mindre sitta på detta forum. Allt kan man googla sig till eller om man själv upplevt saker....Jag skulle gissa att det handlar om att ta fullt lån hos CSN. Där tar det väl ett halvår innan de märker att man inte når upp till kurskraven och på den tiden har man fått ut ~60 000. Dock blir man återbetalningsskyldig om man samtidigt jobbar, vilket jag antar man gör eftersom man i det upplägget aldrig har någon tanke på att studera. Man kan ansöka om att få betala tillbaka genom en betalningsplan, men det blir nog lite svårt om de märker att man lurat systemet.
Sorry för segt svar... ägnat delar av dagen åt en magsjuka..Ja så tänkte ja med. Men det är olagligt. Inte skulle "Larskillen" ge ett sånt tipps i julklapp? Det är väl inget nytt. Det vet väl alla att de finns men att göra så är olagligt. Jag tror inte inte nån som jobbar på kronofogden skulle ge såna tips. Än mindre sitta på detta forum. Allt kan man googla sig till eller om man själv upplevt saker....
När ja studerade så fick man uppge om man hade inkomst för arbete, det påverkade bidraget! Samt att poängen rapporterades in varje månad! Så svårt att fuska med att läsa heltid! Dessutom måste man redovisa vilka kurser man sökt och bär skolan rapporterat om dessa börja Csn kolla bidraget, Detta är inte ärligt!!!! Seqr???? Varför skulle nån okänd skicka dig 2000 om ni inte var överns om det?Sorry för segt svar... ägnat delar av dagen åt en magsjuka..
Läser man på csns hemsida så står det inte upptaget att man ska studera, bara att man måste bli antagen, men givetvis ska man försöka klara kurserna. Man kan få csn samtidigt som man jobbar också, bara man inte har allt för galet hög lön.. csn får man max till man är 56 eller så men då kan man börja ta ut privata pensionssparanden. Vid 61 allmänna pensionen. Tjänstepensionen varierar lite när man kan ta ut.
Att studera lite medans man jobbar, att komma ut på andra sidan en kurs med nya kunskaper och dessutim kunna få en extra peng för det är inget dåligt tips. Men det visste alla tydligen. Bara att googla. Konstaterar att ingen verkar ha nämnt det förut i alla fall.
Ett annat bra sätt verkar vara att ha seqr. Nån helt okänd människa skickade nästan 2000 kr till mig i morse. Telefonnumret som avsändaren hade fick jag inte fatt i någon på heller..
De va nog länge sen du jobbade på Csn i så fall. Skolan rapporterar löpande studieresultat til Csn så tar man ett lån måste man ju studera oxå! Klart många hörde av sig, de vill väl lösa sin situation så snart som möjligt! Många kanske ligger sömnlösa, har ont i magen och knappt orkar jobba? Så fattar inte varför du inte skrev direkt va saken gällde?! Tror ingen uppskattade att få gå o klura på det! Som sen visade sig vara ett Csn lån?Nej det stämmer. Njuter inte.
Det kan ju vara så att jag jobbat på CSN och vet att kontroll av studier sker terminsvis i bästa fall.
Kul att mina inlägg engagerar dig så mycket, du är tyvärr fel ute men givetvis får du tro sådär om det får dig att må lite bättre.
Hade fått ett gäng meddelanden direkt till mig om detta så jag kommenterade bara kort varför svar dröjt.
Och ja. Det kom pengar på seqr, 18xx något. Givetvis får människan tillbaka pengarna bara han/hon hör av sig.. kan inte föreställa mig att det var något som skulle till mig egentligen
Jag hade tänkt följa upp med något till tips hur man kan få lite extrapengar, men tar lite längre tid innan det händer något. Men det kan få vara med tanke på nystarts upprördhet.