Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Lite hjälp för ett samlingalån

Jag kommer lyssna på dig det var tur att du gav mig detta tipset. Kommer då ange som max att jag betalar 5500 i månaden för lånen i dagsläget.
Grejen är jag sa 6500 sen hyra 5000 och jag har ett barn. Det blir typ 11500 ba på hyra lån. Sen barn osv. Jag får ut 20 000. Fråga hur jag kunde få avslag för allt stämde och lägre procent inann. Då sa hon att systemet räknar inte bort dom där
6500 kr utan dom räknar med dom. Så allt jag skrivit räknar dom ihop. Utöver det dom räkna då ska jag ha pengar över betala det nya lånet med. Därför blev min prognos hög. Klart jag ej har råd betala då enligt deras räknesätt... tycker också det är hel sjukt men så var det.

Grejen är jag sa 6500 sen hyra 5000 och jag har ett barn. Det blir typ 11500 ba på hyra lån. Sen barn osv. Jag får ut 20 000. Fråga hur jag kunde få avslag för allt stämde och lägre procent inann. Då sa hon att systemet räknar inte bort dom där
6500 kr utan dom räknar med dom. Så allt jag skrivit räknar dom ihop. Utöver det dom räkna då ska jag ha pengar över betala det nya lånet med. Därför blev min prognos hög. Klart jag ej har råd betala då enligt deras räknesätt... tycker också det är hel sjukt men så var det.
Då blev ju min kalp fucked up haha...visste inte att det funka så men tydligen funka det så. Känns ju helt sjukt emd tsnke på jag samlar för då lägre haha. Klarar ja liksom betlaa det nu klart som fsn ja klarar en ny lägre kostnad då..

Jag förstår inte hur du kan ha 6% risk med 12 ff och typ som mig i lån synliga hos uc medans jag hade 16% och när min inkomst ändrades från 302 till 407k så ändrades mitt betyg till 19%
Jag har 11.5% med 11ff. Dock sjönk det till 7.5% när en ff försvann för 3 veckor sen men sen öka den till 11.5% igen när ja tog en ny ff. Då hade jag endå en kredit utnyttjad 36 av 50k. Ska bli intressant i maj vad betyget blir för betalt av krediten och tagit bort den.

Ja de e de ja menar om du valde att samla lån så e de helt sjukt för även om man betalar 10 000 i månaden o vill samla till lägre månadskostnad borde de va den nya kalkylen som ska gå ihop....

Ja de e de ja menar om du valde att samla lån så e de helt sjukt för även om man betalar 10 000 i månaden o vill samla till lägre månadskostnad borde de va den nya kalkylen som ska gå ihop....
Vet. Sa jag skulle samla. Men hon sa att dom räknar vad alla mina utgifter är nu sen vad jag har kvar nu. @Doodles vet du mer om hur detta funkar?

Jag har 11.5% med 11ff. Dock sjönk det till 7.5% när en ff försvann för 3 veckor sen men sen öka den till 11.5% igen när ja tog en ny ff. Då hade jag endå en kredit utnyttjad 36 av 50k. Ska bli intressant i maj vad betyget blir för betalt av krediten och tagit bort den.
Ja men det är jätte bra för dig, men jag förstår inte mitt betyg. Jag har 14 nu, en ff försvann idag. Men det ändrades ingenting i betyget. Innan årsinkomst uppdatering var mitt betyg 16,5 men efter uppdateringen blev den 19% och en ff försvann idag och betyg fortfarande på samma.. jätte konstigt? Har ej sökt något och mina ff är 10 månader gamla.

Ja men det är jätte bra för dig, men jag förstår inte mitt betyg. Jag har 14 nu, en ff försvann idag. Men det ändrades ingenting i betyget. Innan årsinkomst uppdatering var mitt betyg 16,5 men efter uppdateringen blev den 19% och en ff försvann idag och betyg fortfarande på samma.. jätte konstigt? Har ej sökt något och mina ff är 10 månader gamla.
Har du några utnyttjade krediter? Dom Fuckar upp mycket. Förövrigt är det ett mysterium hur uc funkar....

Har du några utnyttjade krediter? Dom Fuckar upp mycket. Förövrigt är det ett mysterium hur uc funkar....
Inga krediter, enda kredit som syns hos uc är dnb finans och det är ett billån på 209k och credway är fullbetalt och avslutad dock ej reg hos uc ännu. Och Qliro då på 20k enda jag har

Det hjälper inte med medsökande när förutsättningar är så ”dåliga”. Då vore det bättre om mostern söker själv och ni löser det er emellan.
Generellt är det möjligt att få bra lån upp till 2ggr årsinkomst om du rensat krediterna och ha mycket bra eller utmärkt UC. Det är fullt möjligt även om man är högt belånat. Då kan du få bra ränta oxå. Tror du kan komma ner till ”bra” med 8/9 ff.
Man kan väl säga att räntan sätts beroende på UC risk. Ju lägre risk desto bättre ränta.
Ff är en stor del av riskbedömningen, därav viktigt att vänta ut så många som möjligt.
Ursäkta om jag lånar tråden. Vad tror du jag kan få i ränta på ett 430 000 samlingslån som är 1,5 ggr min inkomst. Kommer då i december ha 0 ff, har nu betyg 0,57 men kommer troligen ha bättre när jag söker lånet.

Verkar konstigt. Då är det ju ganska omöjligt att få ett samlingslån. Meningen är ju att man ska byta ut den månadskostnad man har mot en lägre. Inte att man både ska betala den gamla månadskostnaden och den nya i fortsättningen. Varför vill de veta vad man nu betalar per månad? Är det för att de ska kunna lägga ett bud som bara ger en något lägre månadskostnad?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp