- Meddelanden
- 31 418
- Mottagna reaktioner
- 16 473
- Poäng
- 11 677
Kan dom se varje enskilt ärende?
Givetvis
Kan dom se varje enskilt ärende?
Det beror på räntesats och krediteringsordning.
Är det ränta modell ars enterprice blir det aldrig klart. Är det dröjsmålsränta modell storbankerna så är räntan inte ett problem och du kanske får räkna med 1 månad extra pga ränta
Finns det inget tak för dröjsmålsränta?
Tror du det går så snabbt? Jag tänker att det är hutlösa räntor?
Det är ca 10 ärendenHur många lån har du i den skulden?
Jag räknade med 30 000 kr i räntor under perioden som löneutmätningen pågår. Kanske lågt räknat... Men tänk på att även räntorna minskar i och med att du betalar ner skulden.
Bra fråga, jag tänker lite snöbollseffekten. Bli av med den minsta skulden hela tiden, men samtidigt vill man ta de med högsta räntan. Ärligt är jag med kluven, nån med nåt gott råd?Så hur tänket jag klokast? Om jag mot förmodan skulle ha tex 10000 kr att peta in i skulderna? Väljer jag de minsta skulderna för att bli av med dem eller den med högst ränta? Vad är bäst strategiskt?
Så hur tänket jag klokast? Om jag mot förmodan skulle ha tex 10000 kr att peta in i skulderna? Väljer jag de minsta skulderna för att bli av med dem eller den med högst ränta? Vad är bäst strategiskt?
Kommer grundavfiften efter 12 månader eller kommer den i januari varje år? Mina skulder är ju relativt färska.I löneutmätning antingen den med högst ränta, annars om du har någon som du kan slutbetala helt som strax får ny grundavgift.
Du kan använda ocrnr från "skuld att betala" för att rikta betalningar mot viss skuld