Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Listor och klistrade trådar!

Jag tänker så här:
Finns det någon kunnig person med gott om tid som kan ta på sig arbetet med att iordningställa en klistrad lista med kontaktuppgifter/telefonnr att ringa till för att säga upp sina redan betalda krediter som ligger och belastar ens UC? Eller finns det redan? :p

Jag tycker det är en djungel att veta vilket finansbolag som ligger bakom varje kredit/sms-bolag?

Har man sedan väldigt många lån/krediter till olika finansbolag är det lätt att bara nöja sig med att betala av skulden och sedan låta krediten fortsätta att ligga och belasta ens kreditvärdighet? :eek: eller är jag ute och cyklar? :rolleyes:

Jag är så snurrig nu efter en Massa inbetalningar till olika kreditgivare så jag vet inte vilka finansbolag som står bakom alla mina skulder!? :eek:

Ska I skrivande stund ringa till "Folke Finans" och förhöra mig om ifall jag har några aktiva outnyttjade krediter hos dom och I så fall ska de sägas upp! :p

Vilka lånehajar använder sig av dem t. Ex? :confused:

Fattar ni hur jag tänker, eller är jag rörig? :eek:

Jag tänker mig liksom en liten "lathund" på telefonnr /mailadress till varje finansbolag som står bakom de olika lånegivarna för att snabbare beta av en uppgift att ringa och säga upp släpande krediter som oftast är så betungande att leta efter!? :eek:

Nu ringde jag direkt till Folke Finans och fick veta att "Monetti och Frogtail" går under dom och jag hade betalt in mitt sista ärende hos dem den 10:e April och har nu INGA släpande outnyttjade krediter som ligger och belastar min UC! :D

Så tanken är då i mitt tidigare inlägg liksom:

Har ni lån hos Monetti, Frogtail så ska ni ringa Folke finans kundtjänst på telenr: 08-588 581 00 :)

Monetti och Frogtal rapporterar inte in till UC väl?!

Eller har dom börjat med det?

Monetti och Frogtal rapporterar inte in till UC väl?!

Eller har dom börjat med det?
Jag har ingen aning? Jag är superdålig på att veta vilka som rapporterar in till UC eller inte!? :confused:

Jag vill liksom Inte ha NÅGRA outnyttjade krediter som jag inte använder mig av ligga och stressa mig!?

Förr hade jag liksom mer koll på mina kreditkort som hos typ : Lindex, Ving och kanske någon mer "bra att ha vid erbjudande"... Men efter flera år med en massa sms-lån och Onlinekrediter har jag fullständigt tappat kollen... Sedan UC, Creditsafe & Bisnode kom in i bilden har det rört till sig för mig fullständigt!! :eek:

Mitt MÅL just nu är att få bort ALLA förfrågningar (har nu 9 st).. Inte ta några nya lån/krediter... betala ner Credway, Klarna & Forex skulderna så jag kan hoppa på och börja beta av det STORA samlingslånet på 299.000:- hos Santander...

Har 600.000:- I Blanco lån som jag MÅSTE börja beta av så jag kan få in ETT blancolån hos SBAB där jag har mina övriga bolån! :rolleyes:

Har du kollat ditt kreddy betyg? Där står ju alla krediter, blanco och bolån som man har

Har du kollat ditt kreddy betyg? Där står ju alla krediter, blanco och bolån som man har
Bara det som står på UC är på Kreddy. Visar ej lån/kredit utanför UC, tex klarna, betalkoll och Credway

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp