Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Lista över blufflångivare / lånebluffar

Listan skulle väl vara publicerad här på sidan för den delen, med tanke på att den skulle vara i en tråd här på forumet. Enda skillnaden är att det var jag som föreslog den och inte ni själva.

Och när det gäller att anklaga så har jag än så länge bara diskuterat med t ex ca5tio om det hela men jag gissar att ni är samma användare eller delägare eller liknande? Har även inte sagt att ni bara bryr er om reklamintäkterna, vilket känns som en egen tolkning av vad som faktiskt skrevs. Skrev bara att forumet i första hand förmodligen skapades för att tjäna pengar. Vilket väl inte är så konstigt om det är en affiliatesida för SMSlån som ligger bakom. Men det verkar ju tyvärr vara så att en grej som skulle hjälpa folk att undvika att bli lurade och som skulle vara en schysst resurs för låntagare skjuts ner bara för att någon eller några verkar tycka att det är viktigare att inte ge en "konkurrent" någon liten fördel. Tråkigt tycker jag.
Jag är inte delägare i detta forum, har "hängt" här i flera år och kan nog med största säkerhet säga att ca5tio inte heller är delägare. Forumet har under årens lopp ändrat karaktär, från att vi alla jagade varenda lån som fanns, till att vi aktivt hjälper och stödjer varandra och helst avråder från fler lån för att få stopp på den lånekarusell som vi befinner oss i, inkluderat mej själv. Forumet har hjälpt mej så mycket, med alla kunniga och stöttande medlemmar, så att jag äntligen, genom KFM, kommer att ta mej ur låneträsket det hade jag aldrig vågat annars. Det stödet som man får här är mer värt än den lista som du beskriver. Jag är även tacksam mot forumägaren som låter oss "vara här" och även genomför tekniska förbättringar av sajten :)

Hej Lize! Att ha en lista med blufflångivare är ju inget som gör att andra typer av stöd försvinner, det skulle ju bara vara en ytterligare hjälp. Finns ju säkert många här som jobbar med sin ekonomi och försöker undvika lån men jag gissar att det även finns en del som lånar eller letar efter bra långivare och då borde de väl kunna få hjälp att undvika dåliga långivare. En lista med blufflångivare innebär ju faktiskt inget negativt för dem som vill fokusera på att stödja varandra i kampen för att komma ur låneträsket. Jag förstår också att många har nytta av detta forum och jag har inget negativt att säga om forumet i sig, tyckte bara det kändes som att min idé motarbetats av fel skäl.

MVH

Nu er det så att jag vet vilken sida du har, och du driver ju själv med affiliate links till olika snabblånsföretag.

Du verkar å vara ute efter att någon skall göra jobbet för dig med å samla ihop listan över oseriösa företag ganska enkelt för att din egen lista er extremt utdaterat.

Vi här på forumet stödjer o hjäper varandra, vill du ha en lista över låneföretag mm får du ta reda på det själv... Inte fiska i detta forum.
Vi kan söka på info här om det vi vill veta.. Varför ska du göra en lista på våran bekostnad?? Kontakta låneföretagen själv och uppdatera din hemsida!

Jag har aldrig stuckit under stolen med att jag har en sida om lån. Var ju en av de första saker jag skrev. Det finns nog dessutom väldigt få sidor som handlar om lån som inte har som mål att tjäna pengar. Detta forum är inget undantag för en delen. Men även om min sida är en jämförelseportal för lån så har jag här bara pratat om listan med just blufflångivare och inget annat och inte heller försökt göra reklam för sidan rent allmänt här.

Jag har också redan en lista över en ett flertal dåliga långivare och bluffar så det är inte så mycket fiskande. Och det är givetvis väldigt svårt att hålla delen med "nigeriabrev" och liknande uppdaterad eftersom det troligen ändras väldigt snabbt. Men jag försöker iaf hålla ordning på den för att listan kan hjälpa någon och de flesta delar är uppdaterade. Hade tidigare fler långivare som vi varnade för som med tiden har stängt ner sina webbsidor, vilka nu också är borta från vår lista.

Och vad är på er "bekostnad"? Att du delar med dig av en dålig erfarenhet på forumet och outar en dålig långivare? Att det tar tre minuter att skriva ihop inlägget? Vilket skulle hjälpa och stödja andra här på forumet. Nä, det är nog bara frågan om samma sak fortfarande, att jag skulle vara någon "konkurrent" som tydligen ska stjäla allting, vilket är löjligt då det ju handlar om allmännyttig information. Men om ni nu har allt ni behöver här på forumet och kan söka fram det så enkelt så kan det ju givetvis inte finnas någon som helst behov av att sammanställa en lista med blufflångivare. Mitt fel som tänkte något så tokigt som att det skulle kunna bli mycket enklare att snabbt se vilka långivare man ska undvika.

Sluta försöka få det att låta som att jag är "the bad guy". Det finns inget tvång för någon att dela med sig eller skriva om lånebluffar här, man kan bara låta bli och ignorera tråden. Att vara med och bidra är ju frivilligt och vill man hjälpa så kan man, annars inte. Men istället är det så många som klagar, mest utifrån egenintresse som det verkar, eller nån slags intressant vi-mot-världen filosofi där alla andra utanför forumet skulle vara elakingar. Lite konstig inställning minst sagt.

et finns inget tvång för någon att dela med sig eller skriva om lånebluffar här, man kan bara låta bli och ignorera tråden. Att vara med och bidra är ju frivilligt och vill man hjälpa så kan man, annars inte. Men istället är det så många som klagar, mest utifrån egenintresse som det verkar, eller nån slags intressant vi-mot-världen filosofi där alla andra utanför forumet skulle vara elakingar. Lite konstig inställning minst sagt.
Det finns många trådar på forumet om blufföretag, oseriösa företag etc etc.

Det du kommer hit för er ju ganska enkelt. Du skriver själv i din första post vad du vill. Du vill att andra skall sammanställa informationen för dig, så du släpper göra jobbet med å hålla din egen sida, som du tjänar pengar på, uppdaterat. Det er det som folk reagerar på. Att du vill at forumet her skall göra fotjobbet med å samla ihop företag och beskrivningar som du kan kopiera till din egen reklamfinansierade sida.

Det finns många trådar på forumet om blufföretag, oseriösa företag etc etc.

Det du kommer hit för er ju ganska enkelt. Du skriver själv i din första post vad du vill. Du vill att andra skall sammanställa informationen för dig, så du släpper göra jobbet med å hålla din egen sida, som du tjänar pengar på, uppdaterat. Det er det som folk reagerar på. Att du vill at forumet her skall göra fotjobbet med å samla ihop företag och beskrivningar som du kan kopiera till din egen reklamfinansierade sida.

Jag skrev ut att jag ville publicera det på min sida också ja, för att den listan hjälper folk, inte bara folk på detta forum utan alla möjliga som hittar dit. Tjänar inte heller några direkta pengar på listan med lånebluffar i sig om du tror det. Som forumets ägare själv sa så kan man blanda affärsintressen och att hjälpa folk och även om sidan i sig är en affiliate-sida om lån så är denna lista till för att hjälpa folk att undvika att bli lurade.

Om du fick reda på att alla BigMac's på alla McDonalds var förgiftade och skrev det på forumet för att varna dina vänner, skulle du då bli arg om någon kopierade den informationen och skrev ut det på någon annan webbsida? Tänk om den webbsidan som kopierade detta hade som mål att tjäna pengar dessutom (vilket i princip de flesta sidor på Internet har i grund och botten förresten)? Du kanske föredrog att folk mumsade vidare på sina burgare.

Jag bad ingen om att sammanställa en lista med priser för SMSlån eller liknande, så att jag kunde ta den och publicera på min sida för egen vinning. Jag ville öka uppmärksamheten om bedragare och detta kändes som en perfekt plats med tanke på alla här som har erfarenhet av olika långivare. Att få det att låta som att jag gör något dåligt känns bara löjligt. Du behöver inte bidra om du inte vill givetvis, för att slippa känna att någon utanför forumet har kunnat få nytta av det som finns här (och kanske till och med tjäna på det)...

Du kan säga det med så många ord du vill. Det som skiner igenom her er at du vill ha andra till å sätta ihop listan för dig.

Om du skriver något, försök förklara vad långivaren gör för något dåligt. Helst inte spekulationer utan mer om du konkret vet om att de har agerat på ett dåligt sätt. Jag försöker sedan sammanställa listan med jämna mellanrum så att man lätt kan se vilka långivare man ska undvika.

Det her er precis det du redan har på din sida, bortsätt ifrån att din sida er hopplöst utdaterat. Så du vill at forumanvändarane her skall göra ditt jobb.

Det er ingen som har sagt att du inte kan ta information från poster her om oseriösa företag. Det er dock inte det du kommer hit för. Du kommer hit för å få någon att göra den jobben åt dig. Derför blir du inte tatt bra imot. Du vill tjäna pengar på att andra gör det tråkiga så du släpper.

Du kommer vel igen med en wall of text för å förklara samma sak igen, så jag er klar med mitt her. Du har sagt vad du vill, och du har fått svar på om det er okey eller inte.

Du kan säga det med så många ord du vill. Det som skiner igenom her er at du vill ha andra till å sätta ihop listan för dig.

Det her er precis det du redan har på din sida, bortsätt ifrån att din sida er hopplöst utdaterat. Så du vill at forumanvändarane her skall göra ditt jobb.

Du kommer vel igen med en wall of text för å förklara samma sak igen, så jag er klar med mitt her. Du har sagt vad du vill, och du har fått svar på om det er okey eller inte.

Du får gärna peka på vad som är utdaterat i vår lista. Du gillar ju att säga att den det även om det inte stämmer. Ska se över och uppdatera så det blir korrekt om det faktiskt är något som är utdaterat.

Ber om ursäkt för att jag förklarar mig och försvarar mig mot alla löjliga påhopp med långa svar. Blir ju många och långa eftersom det är vissa som inte vill förstå och bara tror det värsta om folk. Måste vara ovant för dig med någon som kan uttrycka sig och stava, så jag kan förstå om det är svårt att hänga med :)

Hej, har väl inte tänkt att någon ska sitta och gräva fram alla blufflångivare utan mer att varje person som har någon erfarenhet av detta bara skriver in den eller de långivare som de själva redan vet. Ingen behöver sitta och leta och samla. Sen är det ju som sagt inte frågan om att någon ska sno någon välskriven artikel eller något annat bra innehåll som någon har arbetat fram i sitt anletes svett, för att sedan lägga upp på annan sida, utan det är bara frågan om information om blufflångivare som väl är bra att det sprids.

Är inte det samma sak som grävjobb, dvs, du slipper gräva själv (gräva=söka information) om x antal medlemmar här istället ger dig informationen? Det handlar inte om egenintresse eller "vi-mot-världen-attityd" utan att man inte vill bli utnyttjad att göra andras dirty work (dvs, du vill uppdatera din sajt med aktuell information, men orkar inte söka rätt på den själv utan har hittat en genväg), oavsett nyttan.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp