Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Lindorff Denuntiation

Överläts den då, det var inte bara så att ikano anlitade lindorff för inkassering?
Jag skulle gissa på sistnämnda och att det är nån öresavrundning nånstans som spökat och att brevet gått ut och sedan avskrivits maskinellt helt och hållet. Men det är min gissning bara:)
jag vet inte om skulden överläts för ett år sedan eller om Lindorff bara anlitats för indrivning men har aldrig någonsin fått ett sådant brev trots en hel del inkassoärenden. Trodde att när skulden kommer till INkasso så har den överlåtits per automatik. Min sambo har 1800 kr kvar att betala, han fick samma brev.

Brevet är typ obligatoriskt när en skuld överlåts..så då har dom bara inkasserat för annans räkning

fast när skulden gick till inkasso så fick jag brev från Ikano banken att de överlämnat skulden till Lindorff och sen brev från Lindorff med uppgifter om skulden m m. Har som sagt aldrig varit med om att det ska komma ett nytt brev om det ett år senare och då dessutom skulden redan återbetalats.
Plus att två personer på Lindorff inte visste varför ett sådant brev gått ut.
Men strunt samma nu, nu är det ur världen i alla fall!

Ja det var ju betalt så det är ju lugnt.

Det är stor skillnad på överlämnad och överlåten

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp