Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Lindorff Denuntiation

Slutade andas för en kort stund när jag såg att det låg ett brev från Lindorff i brevlådan igår!!! Hjärtat i halsgropen och pulsen i 500!!!

Ringde idag och frågade varför jag får ett brev om Denuntiation, jättekonstigt eftersom skulden det gäller gick till Lindorff från Ikano bank för ett år sedan och den är idag slutbetald!!!!! Det står i brevet att: "Nedan specificerade fordran har i sin helhet överlåtits från Ikano Bank till Lindorff".

Tänkte direkt om jag har missat ngn skuld som gått till Inkasso (ni vet, man tror det värsta och få panik direkt).

Men Lindorff kunde inte säga varför de skickat det brevet till mig! Hon kunde bekräfta att skulden är slutbetald men inte varför ett sådant brev skickats! Har heller aldrig varit med om tidigare att få brev om denuntiation.

fy vad de skräms!!! Blev verkligen jätte orolig!! Men som sagt är skulden betald, jag loggade även in på Lindorff24 och kunde själv se att skulden registrerats som fullbetald!

Hoppas bara att de inte gjort en ny rapportering till Uc register om misskött kredit, glömde fråga om det!!! Den anmärkningen syns i tåv år så jag räknar med att den försvinner februari 2018. Rapporterar de på nytt så tar det 2 år fr o m idag, men det vore verkligen fel!! Nu måste jag ringa igen känner jag men har ingen lust!

Senast ändrad:
Huga.. varför skicka ut brev om skulden är betald? Har de inget annat vettigt att göra?

Huga.. varför skicka ut brev om skulden är betald? Har de inget annat vettigt att göra?
Ännu konstigare att de inte själva vet varför ett sånt brev skickats ut!! Min sambo har fått likadant brev. Nånting är fel, fordran från Ikano har överlåtits till Lindorff för ett år sedan. De kanske har felinställd tid och år i sina datorer!

Det är sånt här som händer oss som har problem hela tiden....inte nog man ska brottas med det man är skyldig utan också med skit som är betalt i mellanåt
Man rullar väl runt i alla system och så hakar datorerna upp sig och ja......

Det är sånt här som händer oss som har problem hela tiden....inte nog man ska brottas med det man är skyldig utan också med skit som är betalt i mellanåt
Man rullar väl runt i alla system och så hakar datorerna upp sig och ja......
Exakt! Och nu när jag läser vad du skrivit så vet jag inte om jag ska skratta eller gråta

Säkert nån klåpare som klickat i att alla som inte fått meddelande om att de övertagit en skuld ska få ett brev om det... ...utan en tanke på att det i så fall kan sträcka sig flera år bakåt.

Exakt! Och nu när jag läser vad du skrivit så vet jag inte om jag ska skratta eller gråta
Ja jag gör varken det ena eller andra ,,bara biter ihop , biter ihop och åter biter ihop
Sen blir jag så förbannad ibland så det är tur att jag mest har mailkontakt med de flesta,har pratat förr med så många som fått en att tappa all självkänsla.
Värst var en från Santander men deras inkasso är helt underbara trots betalanmärkning så är jag glad att det gick dit

Säkert nån klåpare som klickat i att alla som inte fått meddelande om att de övertagit en skuld ska få ett brev om det... ...utan en tanke på att det i så fall kan sträcka sig flera år bakåt.
Det måste vara något sådant men bättre koll borde de ha!

Det måste vara något sådant men bättre koll borde de ha!
Förr hade man nog lite bättre koll på sådant, men idag märker ingen något innan folk börjar ringa.
Någon begär ett utskick i datorn, en fil skapas som skickas till ett annat företag som skriver ut och lägger i kuvert och sedan kommer postoperatören och hämtar. Det är inte längre någon som ser vad som faktiskt händer. Allt är automatiserat, det finns inga människor som är inblandade som reagerar på ett utskick som borde beröra 1000personer helt plötsligt går ut till 10.000 personer.

Ännu konstigare att de inte själva vet varför ett sånt brev skickats ut!! Min sambo har fått likadant brev. Nånting är fel, fordran från Ikano har överlåtits till Lindorff för ett år sedan. De kanske har felinställd tid och år i sina datorer!

Överläts den då, det var inte bara så att ikano anlitade lindorff för inkassering?
Jag skulle gissa på sistnämnda och att det är nån öresavrundning nånstans som spökat och att brevet gått ut och sedan avskrivits maskinellt helt och hållet. Men det är min gissning bara:)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp