Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ligger efter med hyran, har skulder hos Kronofogden, vad göra?

Lösningen på ditt problem är självklart att försöka hitta jobb. Du söker väl inte bara jobb mot din utbildning? Kontakta alla bemanningsföretag i din ort och boka möte, och ta vad som erbjuds fram tills du hittar jobb inom din utbildning.

Det finns jobb att få bara man lägger manken till och anstränger sig.
It konsult hela mitt liv så det är där jag riktar mig, kundtjänst, administration etc.

Men söker även efter montörsjobb.

Har hyresvärden sagt upp avtalet?

Min pappa var i liknande situation förra året. När hans hyra kom till KFM så fick han också brev från hyresvärden att avtalet blev uppsagt. I brevet från KFM stog det att betalar man 3 veckor efter man har fått brevet så har ban chans att få tillbaka lägenheten. Trots att han betalade så var lägenheten redan uppsagt och hyresvärden brydde sig inte om det som stog i KFM brevet. Men vi lyckades få till ett mötte med hyresvärden för att försöka övertala dem att ge en till chans. På mötet lyckades vi övertala dem och han fick något som heter bo kvar avtal. Vilket innebär att han varje månad måste betala hyran i tid, får inte vara sen med en enda hyra längre annars åker han ut direkt.

Har du möjlighet att få hjälp att betala ikapp hyrorna?

Inte än. Det var de so m ville jag skulle prata med Soc först och främst.

Jag vet inte. Jag diskuterar saken med Soc för tillfället men ingen i min närhet kan hjälpa mig då jag var enda barnet tyvärr.

Prata och red ut med hyresvärden. Ju förr ju bättre.

It konsult hela mitt liv så det är där jag riktar mig, kundtjänst, administration etc.

Men söker även efter montörsjobb.
Sök alla jobb. Städare, servitör, diskare, livsmedelsbutik. Inte bara branscher du jobbat i.

Försök få till en avbetalningsplan med hyresvärden. Vill minnas att Kronofogden kan tillåta att man drar av avbetalningsbeloppet till hyresvärden från utmätningsbeloppet om det avser just hyror för att man inte ska risker att bli hemlös. Här får @Lasseman dock bekräfta om det stämmer.

Försök få till en avbetalningsplan med hyresvärden. Vill minnas att Kronofogden kan tillåta att man drar av avbetalningsbeloppet till hyresvärden från utmätningsbeloppet om det avser just hyror för att man inte ska risker att bli hemlös. Här får @Lasseman dock bekräfta om det stämmer.
Hyresskulderna måste ha uppstått innan ett beslut om löneutmätning.
Vid ett beslut om löneutmätning har man ju tillgodosetts pengar avsedda för hyra i förbehållsbeloppet.

Om man inte hade löneutmätning när man inte betalade hyror så. Hade man löneutmätning den tiden får man inte behålla pengar för hyra ytterligare en gång.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp