Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ligger efter med betalning till skuldsanering

Jag köper hur du tänker.

Men lite poängen med en skuldsanering är att lära sig sköta sina betalningar, med det sagt är det ju lika illa att betala en betalning i förtid - som att vara sen en månad.

Inte ett dugg bättre. Poängen är att man har ett belopp att betala den sista i varje månad - om man inte gör det är det fel, om du betalar dubbelt är det lika fel.

min rekommendation är att du betalar det du ska betala enligt din betalplan.

Jag köper hur du tänker.

Men lite poängen med en skuldsanering är att lära sig sköta sina betalningar, med det sagt är det ju lika illa att betala en betalning i förtid - som att vara sen en månad.

Inte ett dugg bättre. Poängen är att man har ett belopp att betala den sista i varje månad - om man inte gör det är det fel, om du betalar dubbelt är det lika fel.

min rekommendation är att du betalar det du ska betala enligt din betalplan.
Jo jag inser ju att punktligheten med betalningarna är en viktig del av resan.

Men efter så många månader med ständig oro över att KFM kan gå in och tömma ens konto i princip när som helst så antar jag att jag har byggt upp en slags
"betala det jag kan medans jag har pengar mentalitet".

De dagarna är ju förbi nu då utmätning ju ej sker varken under inledande eller beslutad sanering(så länge man inte drar på sig nya skulder)
Men känslan i en lever fortfarande kvar.
Man får väl helt enkelt försöka lära om hjärnan.

Att ha 20-30 000kr på kontot & alla löpande räkningar redan är betalda är något jag inte har upplevt på många många år, det är så pass ovant att det nästan skapar en känsla av att något är fel, att man har missat någonting.. 😅

Jo jag inser ju att punktligheten med betalningarna är en viktig del av resan.

Men efter så många månader med ständig oro över att KFM kan gå in och tömma ens konto i princip när som helst så antar jag att jag har byggt upp en slags
"betala det jag kan medans jag har pengar mentalitet".

De dagarna är ju förbi nu då utmätning ju ej sker varken under inledande eller beslutad sanering(så länge man inte drar på sig nya skulder)
Men känslan i en lever fortfarande kvar.
Man får väl helt enkelt försöka lära om hjärnan.

Att ha 20-30 000kr på kontot & alla löpande räkningar redan är betalda är något jag inte har upplevt på många många år, det är så pass ovant att det nästan skapar en känsla av att något är fel, att man har missat någonting.. 😅
Mitt svar är baserat på mina egna tankar bara så ni vet 😊
Jag tänker att sålänge man betalat in summan rätt månad så spelar det ingen roll om man exempelvis betalar in tidigast den 1 mars o senast 31 mars.
Jag betalar alltid saneringen samma dag som lön (den 25 varje månad), så man behöver inte vänta till sista dagen.

Svarar lite på min egna fundering ifall fler skulle ha samma tankar, tydligen var det inte ok då jag fick detta meddelande ifrån KFM idag:

"Du har gjort en för tidig inbetalning i ditt skuldsaneringsärende.
Enligt beslut om inledande av skuldsanering ska första betalning om
xx xxx kronor göras senast sista vardagen i mars 2026. Du kommer därför att få tillbaka xx xxx kronor samt x kronor avseende ränta."

Tycker faktiskt att det hela var något oklart, det enda som framgår av beslutet är ju när man senast ska betala men tydligen kan man även betala för tidigt då😅

Jaja de får väl skyffla tillbaka pengarna då, så puttar jag in exakt samma belopp om några veckor igen 🤷‍♂️
Jag brukar betala alltid alla räkningar inom en timma från det att jag fått lön om jag är vaken. Har allt på e-faktura så det är bara in och godkänna dom med förfallodatum snarast samt lägga in skuldsaneringen på snarast.

Brukar inte vara så intresserad av vad jag får i lön. Är mer intresserad av att se vad jag har kvar på konton efter alla räkningar är betalda. Tycker också det känns obehagligt att spendera pengar före räkningarna är betalda - har inte något på autogiro av den anledningen, vill inte att saker ska dras senare. Om jag så endast köper frukost löningsmorgonen så vill jag ha gjort bort alla räkningar innan jag börjar spendera på något annat.

Kan i varje fall bekräfta att man inte får tillbaka pengarna om man betalar skuldsaneringen när lön kommer oavsett om det är 23e eller 25e. Så har jag alltid gjort i över 2 år.

Senast ändrad:
Jag brukar betala alltid alla räkningar inom en timma från det att jag fått lön om jag är vaken. Har allt på e-faktura så det är bara in och godkänna dom med förfallodatum snarast samt lägga in skuldsaneringen på snarast.

Brukar inte vara så intresserad av vad jag får i lön. Är mer intresserad av att se vad jag har kvar på konton efter alla räkningar är betalda. Tycker också det känns obehagligt att spendera pengar före räkningarna är betalda - har inte något på autogiro av den anledningen, vill inte att saker ska dras senare. Om jag så endast köper frukost löningsmorgonen så vill jag ha gjort bort alla räkningar innan jag börjar spendera på något annat.

Kan i varje fall bekräfta att man inte får tillbaka pengarna om man betalar skuldsaneringen när lön kommer oavsett om det är 23e eller 25e. Så har jag alltid gjort i över 2 år.
Jag har legat förre i betalningen x antsl gånger och varit lungt här. Betalat den 25 och sen för kommande månad den 1-10 alltid varit lungt

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp