Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

"Life hacks" när man är hos KF

Vi hae ju Sahlgrenska ;)

Största svarta hålet som är byggt i världen av sjukhus

Lite så. Sen är jag väl medveten om att det är bättre i Sverige än vad det är i Tanzania,Afghanistan eller Georgien men man måste ta i beaktning att Sverige har varit ett framgångsland under flera hundra år och att man har som påtalat världens i princip högsta skatter. Därav så måste man jämföra Sverige primärt med sina grannländer och sedermera EU/OECD-länder.

Menade hur du tacklade den situation du är i. Inte missbruk i sig.

Din plan är ju ingen lösning.
Glöm mig ett ögonblick. Jag representerar inte majoriteten som är fast hos Kronofogden, principen kvarstår oavsett vilken typ av ansvarslöshet vi pratar om. Är det då inte lika ansvarslöst att låna ut pengar man inte försäkrat sig att kunden kan betala tillbaka? Det är ju nästan som om de inte vill ha pengarna tillbaka. Är inte det ansvarslöst?

Eller skicka reklam om smslån till de som redan har anmärkningar och utmätningar? Nånstans måste du förstå att det gått helt åt helvete i dessa tider vi lever i?

Hur då menar du? Jag förklarat min ställning om och om igen men ingen bemödar sig ge ett direkt svar.

Vanligt scenario: Medelsvensson med eskalerande spelberoende och jobb lånar till sig rimlig summa pengar som hen bränner och behöver mer. Hens UC börjar bli sämre så hen går via andra kreditupplysningsföretag och lyckas låna till sig ännu högre summor över sin betalningsförmåga, därbland genom att ljuga om sina andra skulder/ej ange dessa i sin helhet osv. Brottsligt kanske men vem bryr sig när man har ett beroende i hjärnloben liksom.

Slutligen har medelsvensson lån tre gånger sin inkomst för att det finns 3 eller fler kreditupplysningar som stått till ens förfogande och utan samarbete sinsemellan.

Hade endast UC funnits så hade det varit fullständigt omöjligt att överskuldsätta sig. Alla här inne förbannar UC vid avslag men det vore tack vare detta avslag som ni hade sluppit sitta i skiten idag. Varför tar inte svenska politiker detta på allvar? Överdriver jag?

Hur då menar du? Jag förklarat min ställning om och om igen men ingen bemödar sig ge ett direkt svar.

Vanligt scenario: Medelsvensson med eskalerande spelberoende och jobb lånar till sig rimlig summa pengar som hen bränner och behöver mer. Hens UC börjar bli sämre så hen går via andra kreditupplysningsföretag och lyckas låna till sig ännu högre summor över sin betalningsförmåga, därbland genom att ljuga om sina andra skulder/ej ange dessa i sin helhet osv. Brottsligt kanske men vem bryr sig när man har ett beroende i hjärnloben liksom.

Slutligen har medelsvensson lån tre gånger sin inkomst för att det finns 3 eller fler kreditupplysningar som stått till ens förfogande och utan samarbete sinsemellan.

Hade endast UC funnits så hade det varit fullständigt omöjligt att överskuldsätta sig. Alla här inne förbannar UC vid avslag men det vore tack vare detta avslag som ni hade sluppit sitta i skiten idag. Varför tar inte svenska politiker detta på allvar? Överdriver jag?
Det är överdrivet att påstå att "det gått helt åt helvete i dessa tider vi lever i?"
Det är en kraftig generalisering.
Det är inga postapokalyptiska tider vi lever i.
Det finns rent vatten i kranen, mat på bordet, affärerna är fulla med allt möjligt, det går att köpa bensin, att träffa läkare, mobilnätet fungerar, elnätet fungerar, folk kan röra sig fritt på gatorna, det är inget krig i vårt land.

Att det går åt helvete för vissa det gör det i alla tider. Offerkoftan hjälper ingen! Ingen har tvingat oss att ta de val som leder till helvetet. Man kan skylla på omständigheterna hur mkt man vill men vill man ha förändring till det bättre så har man ett eget ansvar.

Glöm mig ett ögonblick. Jag representerar inte majoriteten som är fast hos Kronofogden, principen kvarstår oavsett vilken typ av ansvarslöshet vi pratar om. Är det då inte lika ansvarslöst att låna ut pengar man inte försäkrat sig att kunden kan betala tillbaka? Det är ju nästan som om de inte vill ha pengarna tillbaka. Är inte det ansvarslöst?

Eller skicka reklam om smslån till de som redan har anmärkningar och utmätningar? Nånstans måste du förstå att det gått helt åt helvete i dessa tider vi lever i?

Är väldigt liten del som är hos KF.

Dock har skuldsättningen aldrig varit så hög mot disponibel inkomst som nu, detta är en följd av räntan samt att man fortfarande har ränteavdrag närmar oss 200%.

Gentemot finansiella tillgångar så är det inte så illa direkt, men är ju mest beroende på en aktiemarknad som är spikrakt upp under 10 år svänger den ner kraftig då blir det stora väldigt fort, samt en negativ utveckling på bostadsmarknaden kommer med detta också.

Inte förrän då kommer det bli många hos KF :)

Man vill ju att likviditet skall finnas, däremot skitlånen som finns ute är inte direkt en låneprodukt som hjälper många.

Hade varit bättre att alla lån reggas på UC eller dylikt, eftersom att det finns flera gör det bara lättare att skuldsätta sig. Den regleringen ser jag gärna.

Att skicka reklam osv är väl moraliskt skevt men dom har ju ingen aning var hen sitter i för skit. Detta sker ju automatiskt.

Ränteläget dödar våra pensioner förövrigt, tillskotten som kommer behöva göras kkommer vara enorma ju längre denna räntenivå består.

Idag betalar du får att låna ut pengar till stater, har aldrig varit såhär så rätt svårt att säga vad som kommer ske.

Det är överdrivet att påstå att "det gått helt åt helvete i dessa tider vi lever i?"
Det är en kraftig generalisering.
Det är inga postapokalyptiska tider vi lever i.
Det finns rent vatten i kranen, mat på bordet, affärerna är fulla med allt möjligt, det går att köpa bensin, att träffa läkare, mobilnätet fungerar, elnätet fungerar, folk kan röra sig fritt på gatorna, det är inget krig i vårt land.

Att det går åt helvete för vissa det gör det i alla tider. Offerkoftan hjälper ingen! Ingen har tvingat oss att ta de val som leder till helvetet. Man kan skylla på omständigheterna hur mkt man vill men vill man ha förändring till det bättre så har man ett eget ansvar.
Det har gått helt åt helvete med alla skyddsnät och allt vad Sverige brukade vara stolt över, spela inte dum bara för att du väljer att ignorera det jag just skrivit och skifta fokus till annat som jag inte ens skrivit om!

Du svarar fortfarande inte på scenariot jag presenterat om och om igen. Detsamma gäller er andra. Det är väl inte tänkt att man ska uppmuntra och möjliggöra för folk som inte borde ha lån att ta lån och lyckas pga att det saknas rimliga kontroller?

Hade varit bättre att alla lån reggas på UC eller dylikt, eftersom att det finns flera gör det bara lättare att skuldsätta sig. Den regleringen ser jag gärna.
Hade varit en skitbra början att få bukt med problemet. Rimligtvis göra det statligt.

Och det är det jag säger: Hur fan vet jag som lånegivare vem jag lånar till om det finns fler kreditupplysningar och jag tar bara del av informationen från ett av dem? Varför är jag så angelägen om att låna ut pengar utan att ha all info inne? Var ligger mitt ansvar som lånegivare? Vill jag inte ha pengarna tillbaka?

Den jag lånar till kan likväl vara en hardcore heroinist som behöver pengar för sin nästa fix och när som helst blir av med jobbet men på Creditsafe ser det lugnt ut..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp