- Meddelanden
- 2 628
- Mottagna reaktioner
- 1 105
- Poäng
- 927
Ja fast bara i större städerna , inte mindrehar varit sjuk där så jag vet
![]()
Vi hae ju Sahlgrenska
Största svarta hålet som är byggt i världen av sjukhus
![]()
![]()
Vi hae ju Sahlgrenska
Största svarta hålet som är byggt i världen av sjukhus
Glöm mig ett ögonblick. Jag representerar inte majoriteten som är fast hos Kronofogden, principen kvarstår oavsett vilken typ av ansvarslöshet vi pratar om. Är det då inte lika ansvarslöst att låna ut pengar man inte försäkrat sig att kunden kan betala tillbaka? Det är ju nästan som om de inte vill ha pengarna tillbaka. Är inte det ansvarslöst?Menade hur du tacklade den situation du är i. Inte missbruk i sig.
Din plan är ju ingen lösning.
Nu överdriver du!Nånstans måste du förstå att det gått helt åt helvete i dessa tider vi lever i?
Hur då menar du? Jag förklarat min ställning om och om igen men ingen bemödar sig ge ett direkt svar.Nu överdriver du!
Det är överdrivet att påstå att "det gått helt åt helvete i dessa tider vi lever i?"Hur då menar du? Jag förklarat min ställning om och om igen men ingen bemödar sig ge ett direkt svar.
Vanligt scenario: Medelsvensson med eskalerande spelberoende och jobb lånar till sig rimlig summa pengar som hen bränner och behöver mer. Hens UC börjar bli sämre så hen går via andra kreditupplysningsföretag och lyckas låna till sig ännu högre summor över sin betalningsförmåga, därbland genom att ljuga om sina andra skulder/ej ange dessa i sin helhet osv. Brottsligt kanske men vem bryr sig när man har ett beroende i hjärnloben liksom.
Slutligen har medelsvensson lån tre gånger sin inkomst för att det finns 3 eller fler kreditupplysningar som stått till ens förfogande och utan samarbete sinsemellan.
Hade endast UC funnits så hade det varit fullständigt omöjligt att överskuldsätta sig. Alla här inne förbannar UC vid avslag men det vore tack vare detta avslag som ni hade sluppit sitta i skiten idag. Varför tar inte svenska politiker detta på allvar? Överdriver jag?
Glöm mig ett ögonblick. Jag representerar inte majoriteten som är fast hos Kronofogden, principen kvarstår oavsett vilken typ av ansvarslöshet vi pratar om. Är det då inte lika ansvarslöst att låna ut pengar man inte försäkrat sig att kunden kan betala tillbaka? Det är ju nästan som om de inte vill ha pengarna tillbaka. Är inte det ansvarslöst?
Eller skicka reklam om smslån till de som redan har anmärkningar och utmätningar? Nånstans måste du förstå att det gått helt åt helvete i dessa tider vi lever i?
Det har gått helt åt helvete med alla skyddsnät och allt vad Sverige brukade vara stolt över, spela inte dum bara för att du väljer att ignorera det jag just skrivit och skifta fokus till annat som jag inte ens skrivit om!Det är överdrivet att påstå att "det gått helt åt helvete i dessa tider vi lever i?"
Det är en kraftig generalisering.
Det är inga postapokalyptiska tider vi lever i.
Det finns rent vatten i kranen, mat på bordet, affärerna är fulla med allt möjligt, det går att köpa bensin, att träffa läkare, mobilnätet fungerar, elnätet fungerar, folk kan röra sig fritt på gatorna, det är inget krig i vårt land.
Att det går åt helvete för vissa det gör det i alla tider. Offerkoftan hjälper ingen! Ingen har tvingat oss att ta de val som leder till helvetet. Man kan skylla på omständigheterna hur mkt man vill men vill man ha förändring till det bättre så har man ett eget ansvar.
Hade varit en skitbra början att få bukt med problemet. Rimligtvis göra det statligt.Hade varit bättre att alla lån reggas på UC eller dylikt, eftersom att det finns flera gör det bara lättare att skuldsätta sig. Den regleringen ser jag gärna.