Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Lexbase, ekonomisk tvist med hyresvärd

Hej!

Om man hamnar i lexbase ( ekonomisk tvist med hyresvärd)

Hamnar man då också i polisens belastningsregister ?

Lexbase och polisens belastningsregister är ju två olika enheter.

Hur ofta kollar nya arbetsgivare i lexbase? Tex när man söker nytt jobb osv.

Tacksam för svar!

Hej!

Om man hamnar i lexbase ( ekonomisk tvist med hyresvärd)

Hamnar man då också i polisens belastningsregister ?

Lexbase och polisens belastningsregister är ju två olika enheter.

Hur ofta kollar nya arbetsgivare i lexbase? Tex när man söker nytt jobb osv.

Tacksam för svar!
Nej, belastningsregistret hamnar man i om det gäller brott.

Nej, belastningsregistret hamnar man i om det gäller brott.
Vet du hur ofta arbetsgivare kollar i lexbase? Kommer detta vara ett hinder att få ett nytt jobb? i framtiden pga av att jag är med i lexbase..

Vet du hur ofta arbetsgivare kollar i lexbase? Kommer detta vara ett hinder att få ett nytt jobb? i framtiden pga av att jag är med i lexbase..
Har ingen aning om arbetsgivare kollar i lexbase alls.

Får man inte alltid visa registret före anställning? Man kan hamna på lexbase utan att ha gjort brott. Känns onödigt med jobb och tid för cheferna, samt att dom måste betala

Får man inte alltid visa registret före anställning? Man kan hamna på lexbase utan att ha gjort brott. Känns onödigt med jobb och tid för cheferna, samt att dom måste betala
Nej, det är inte alla arbetsgivare som kräver utdrag för att man ska få jobb. Långt ifrån.
Vissa jobb kräver alltid det dock.

EDIT: haha jag misstolkade dig nog. Jo det görs inför anställning. Har du säkerhetsklassning så kan det göras kontroller oftare men annars har jag aldrig varit med om att jag behöver lämna in efter 1 år eller så igen.

Ok nu va frågan ifall man automatisk hamnar i polisens register om man står med i lexbase. Har INTE begått brott. Utan det är en ekonomisk tvist det handlar om.

Ok nu va frågan ifall man automatisk hamnar i polisens register om man står med i lexbase. Har INTE begått brott. Utan det är en ekonomisk tvist det handlar om.

Nej, det gör man inte. I en bakgrundskontroll (sökning i rättsdatabaser) så ser man att det rör sig om ett sk. tvistemål.

Nej, det gör man inte. I en bakgrundskontroll (sökning i rättsdatabaser) så ser man att det rör sig om ett sk. tvistemål.
Ok så om en arbetsgivare gör utdrag i polisens belastningsregistret så är jag inte med där? Utan endast i lexbase?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp