Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Leva i ren ångest med skulder

Hej ,helt ny här och hoppas jag hamnade i rätt spår angående inlägget.
Jag samlade på mig massa onödiga och skitlån som drar mycket craft av mig
Testade alla möjliga lånförmedlare för kunna samla ihop allt i ett , känns som jag blivit kändis hos dem ,men varje ett försök försämrade mitt uc betyg tills idag är det 57 ,4% så jävla pinsam och skriva det
Ff ligger på 21 varav 3 förvinner i sep
Hela lånet landar på 185k idag
Inkomst 328000
Underskott 37000
Anmk syns på uc tills mars 2022
Tillsvidareanställning
Försökte även med medsökande utan reslutat
Västra mardrömmen är att jag ligga back 5-6tk per månad
Detta tar enorma krafter av mig å gör att jag så illa när jag är i räkningar vecka
Jag behöver verkligen hjälp och råd
Tack

Hej! Du 5-6000 back klarar du om du sänker utgifter, säljer saker, pusslar med räkningar och kanske hittar extrajobb.
Vi klarade att betala 600 000 i räkningar på ett halvår fast vi fick in ca 35 000 efter skatt. Man har mer pengar än vad man tror.
Fundera på om du ska strunta i någon sak du inte kan betala för att få bort små och dyra skulder först, du har ändå en anmärkning till 2022 så du ”har råd” att göra bort dig med en skuld till som förfaller, eller två, för att komma på fötter och få bort lite lån.
Det
Är
Aldrig
Kört
Jo, enda gången är om man har en dålig inställning, ingen ork, ingen vilja att kolla upp saker. Men då kan man ändå ta tag i det senare men försök minska skuldberget om du kan innan allt går till kronofogden om det är det du tror kommer hända tids nog.

Om du inte kan lösa allt så försök göra damage control. Dvs. Du vet att du kan eller kommer falla från en hög höjd men du har lite tid på dig att slänga ut madrasser, ta vara på den tiden och gör fallet mjukare.

Och det finns sätt att komma åt pengar ibland men det betyder ofta att man skjuter problemen framför sig, som att ta saker på delbetalning för att sälja. Dessutom borde du gjort det innan anmärkningen men jag vet att det är svårt att se att allt går åt skogen i tid.
Ge inte upp bara.

Hej! Du 5-6000 back klarar du om du sänker utgifter, säljer saker, pusslar med räkningar och kanske hittar extrajobb.
Vi klarade att betala 600 000 i räkningar på ett halvår fast vi fick in ca 35 000 efter skatt. Man har mer pengar än vad man tror.
Fundera på om du ska strunta i någon sak du inte kan betala för att få bort små och dyra skulder först, du har ändå en anmärkning till 2022 så du ”har råd” att göra bort dig med en skuld till som förfaller, eller två, för att komma på fötter och få bort lite lån.
Det
Är
Aldrig
Kört
Jo, enda gången är om man har en dålig inställning, ingen ork, ingen vilja att kolla upp saker. Men då kan man ändå ta tag i det senare men försök minska skuldberget om du kan innan allt går till kronofogden om det är det du tror kommer hända tids nog.

Om du inte kan lösa allt så försök göra damage control. Dvs. Du vet att du kan eller kommer falla från en hög höjd men du har lite tid på dig att slänga ut madrasser, ta vara på den tiden och gör fallet mjukare.

Och det finns sätt att komma åt pengar ibland men det betyder ofta att man skjuter problemen framför sig, som att ta saker på delbetalning för att sälja. Dessutom borde du gjort det innan anmärkningen men jag vet att det är svårt att se att allt går åt skogen i tid.
Ge inte upp bara.
100000 kr per månad när ni fick in 35000? Så du lyckades sälja saker för 65000 kr per månad? Och köpa mat mm. Här finns det absolut inte grejor för 65000 kr. Med lite tur kan vi sälja huset för 80000. Lite olika förutsättningar.

Men håller med om att försöka beta av en skuld i taget.

100000 kr per månad när ni fick in 35000? Så du lyckades sälja saker för 65000 kr per månad? Och köpa mat mm. Här finns det absolut inte grejor för 65000 kr. Med lite tur kan vi sälja huset för 80000. Lite olika förutsättningar.

Bra fråga...

Ja jag vet inte hur det gick till.
72 000 i räkningar i december på bara mig men det tog jag med en spelvinst, innan jag registrerade spelpaus.
Sen har räkningarna varit runt 35-40 per person/mån och jag fick 4000 i februari, inget i januari, sen 8000, 10000, 12000, 9000 i lön. Har sålt massa iPhones och AirPods (som ska delbetalas) och ca 350 saker på tradera, tagit lån och lyckats betala dem och spärrat alla smslån men nu måste ju en släppa, annars får båda anmärkning men jag försökte.

Men 80 000, då kanske ni hellre vill behålla huset?

Senast ändrad:
Ja jag vet inte hur det gick till.
72 000 i räkningar i december på bara mig men det tog jag med en spelvinst, innan jag registrerade spelpaus.
Sen har räkningarna varit runt 35-40 per person/mån och jag fick 4000 i februari, inget i januari, sen 8000, 10000, 12000, 9000 i lön. Har sålt massa iPhones och AirPods (som ska delbetalas) och ca 350 saker på tradera, tagit lån och lyckats betala dem och spärrat alla smslån men nu måste ju en släppa, annars får båda anmärkning men jag försökte.

Men 80 000, då kanske ni hellre vill behålla huset?
Ja, det finns inga planer i nuläget att sälja huset. Har skuldsanering så jag behöver inte fixa fram pengar till skulder längre. Men maken har skulder, men är arbetslös och betalar inget just nu. Men när jag är klar kommer huset att säljas (eller skänkas om ingen vill köpa) och vi kommer att flytta. Ville bara illustrera att vi ”vanliga” kanske inte har så stor möjlighet att fixa fram 65000 extra per månad.

Ja, det finns inga planer i nuläget att sälja huset. Har skuldsanering så jag behöver inte fixa fram pengar till skulder längre. Men maken har skulder, men är arbetslös och betalar inget just nu. Men när jag är klar kommer huset att säljas (eller skänkas om ingen vill köpa) och vi kommer att flytta. Ville bara illustrera att vi ”vanliga” kanske inte har så stor möjlighet att fixa fram 65000 extra per månad.

Ja det låter bra. Äh, jag är väl ganska vanlig. Har pantat flaskor för att kunna köpa mjölk idag och kan inte åka till stan (ingen bensin) för att folk från tradera inte betalar trots en vecka sena med betalning, kan inte låna pengar någonstans och inte fråga någon. Satt precis och grät. Så det är inte som att det är så lätt mellan räkningar och barnbidrag. Jag hade inte betalat bilskatten på 1600 utan väntat om jag förutsåg att den första någonsin inte skulle betala 1500 på tradera. Behöver bil, bor också på vischan.

Det
Är
Aldrig
Kört

Ge inte upp bara.
Tack för er alla
Det är det jag försöka göra just nu är att hitta xtra jobb under helger jag ledig , men att betala av så mycket pengar på så pass kort tid den händer bara i my dreams ,men i verkligheten ser jag inte hoppet .

Tack för er alla
Det är det jag försöka göra just nu är att hitta xtra jobb under helger jag ledig , men att betala av så mycket pengar på så pass kort tid den händer bara i my dreams ,men i verkligheten ser jag inte hoppet .

Ja det är tufft och tar lång tid men nu under åren (?) det tar att betala tillbaka allt har du tid att fundera på hur du vill att resten av ditt liv ska bli. Och kanske ha som mål att aldrig mer ha det så ”dåligt” som nu. Se livet på den ljusa sidan om det går.

Hur ser alla dina lån och krediter ut?
Fasta kostnader och inkomst efter skatt?

Just nu ta inga fler FF eller lån.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp