Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Lendo vs. Direktansökning hos bank?

Det kommer i sådanafall ställa till det riktigt rejält för mig som behöver få loss flera hundra tusen sen i vår.
Problemet blir att om jag "väntar" tills lånet blir synligt så kommer det också stå att jag har över 100% belåning.
Det måste ju finnas någon bank som man ändå kan "slinka" igenom hos?

Just sevenday och nordax kommer dock aldrig & bli aktuella med tanke på att båda dessa tar Bisnode i samband med en Lendo/Advisa-förfrågning.

Det kommer i sådanafall ställa till det riktigt rejält för mig som behöver få loss flera hundra tusen sen i vår.
Problemet blir att om jag "väntar" tills lånet blir synligt så kommer det också stå att jag har över 100% belåning.
Det måste ju finnas någon bank som man ändå kan "slinka" igenom hos?

Just sevenday och nordax kommer dock aldrig & bli aktuella med tanke på att båda dessa tar Bisnode i samband med en Lendo/Advisa-förfrågning.
Har en polare som sökte direkt hos remember, tog det lånet och dagen efter gjorde en sökning på lendo och fick flera erbjudanden, dock inte från remember. Du kanske kan göra likadant?

Det är lite det jag funderar på om inte det är det smartaste. Det förutsätter dock att jag till 100% får hos Remember annars åker jag på en förfrågning i onödan :/

Jag sökte hos olika låneförmedlare fler ggr under kort tid. Fick erbjudanden från samma banker gång på gång. Dock fick jag inga fler erbjudanden från banker jag valde att gå vidare med. Storbankerna blev dock försiktiga redan efter den första ansökan.

Var det några banker du såg "duckade" förutom storbankerna? Hur stor summa fick du totalt, vet du det?

En stilla undran å mina vägnar, när man söker lån hos en enskild bank, vet ni om det finns någon som nöjer sig med att se de senaste 3 månadernas lönespecar? Jag har nämligen ingen fast anställning, så kan inte styrka med anställningsavtal än så länge. Tjänar dock ca 30 000 kr brutto.

Tänkte på detta med de dolda avgifterna som tillkommer med låneförmedlare...

En stilla undran å mina vägnar, när man söker lån hos en enskild bank, vet ni om det finns någon som nöjer sig med att se de senaste 3 månadernas lönespecar? Jag har nämligen ingen fast anställning, så kan inte styrka med anställningsavtal än så länge. Tjänar dock ca 30 000 kr brutto.

Tänkte på detta med de dolda avgifterna som tillkommer med låneförmedlare...
Avgifterna är inte så märkvärdiga så att de är värda att chansa hos en bank om man inte har perfekta förutsättningar. Finns inget värre för din ränta än att kasta bort en uc ff på en ansökan som inte ger ett lån. Jag har alltid blivit förvånad vilka banker som ger mig bästa räntan.

Avgifterna är inte så märkvärdiga så att de är värda att chansa hos en bank om man inte har perfekta förutsättningar. Finns inget värre för din ränta än att kasta bort en uc ff på en ansökan som inte ger ett lån. Jag har alltid blivit förvånad vilka banker som ger mig bästa räntan.

Korpen - Hur stort blanco har du i nuläget och till vilken ränta?

Korpen - Hur stort blanco har du i nuläget och till vilken ränta?
750k till ca 5% med en inkomst på 620k 2017. Kommer söka nytt samlingslån i höst när ff är borta igen och jag fått bort ett blanco samt höjt inkomsten i slutskattebeskedet.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp