Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Lendo vs. Direktansökning hos bank?

Hej lånevänner!

Jag har en liten fundering som någon kanske har erfarenhet av.
Låt säga att jag söker ett samlinslån hos Lendo och inte får något erbjudande. Jag väljer då samma kväll att göra en ansökan direkt hos Forex, Wasa kredit mm på deras hemsidor. Tror ni att de tar en ny upplysning i så fall?

Tanken slog mig då jag läst i forumet om folk som blivit nekade lån via förmedlare men sedan fått när de sökt direkt hos respektive bank.

Har man ändå förbrukat en förfrågan kan man gå all in? Eller? Era tankar :)?

Sök på bara om de inte går alternativt söka själv och slippa lendos dolda förmedlings procentsats på ditt lån

Söker du först på lendo sen en annan bank så blir det 2 förfrågningar.

Och har du redan en förfrågan på den banken via lendo så är jag nästan säker på att du kommer få avslag direkt.

Visst kanske banknorwegian, balanzia eller den typen av bank beviljar ändå. Men det är banker man ska hålla sig borta ifrån pga deras höga räntor.

Söker du först på lendo sen en annan bank så blir det 2 förfrågningar.

Och har du redan en förfrågan på den banken via lendo så är jag nästan säker på att du kommer få avslag direkt.

Visst kanske banknorwegian, balanzia eller den typen av bank beviljar ändå. Men det är banker man ska hålla sig borta ifrån pga deras höga räntor.

Jag sökte först direkt genom collector innan allt kaosade (beviljad), sen 3 veckor senare genom lendo och fick avida (beviljad och då hade ej collectorlånet börjat synas på UC), och sen 10 dagar senare sökte jag på lendo igen och fick inga erbjudanden, sen testade jag direkt efter att söka på remember och då togs ingen UC direkt från remember. Fick bara avslag direkt.

Som sagt söker ni via lendo och får erbjudande så har ni låneerbjudandet i 30 dagar.

Jag fick erbjudande från santander att få 20 000 kr utan UC och samma ränta. Men hade någon vecka före sökt via lendo så fick avslag från santander. Men fick vänta 30 dagar isåfall.

Nu valde jag ändå inte erbjudandet!

Innebär det att om jag på måndagen söker på Lendo - Så är automatiskt vissa erbjudanden "spärrade" i 30 dagar om jag söker genom typ Advisa?
Även om jag väljer en annan aktör?

Innebär det att om jag på måndagen söker på Lendo - Så är automatiskt vissa erbjudanden "spärrade" i 30 dagar om jag söker genom typ Advisa?

Vet inte hur det är om man söker genom två olika låneförmedlare. Men av min erfarenhet är det bättre att söka direkt genom en aktör först och sen låneförmedlare om man ska ha 2 samlingslån

Det kan nog stämma. Eftersom jag sökte direkt hos santander om erbjudandet som redan var beviljad från början. Men eftersom jag redan hade ett erbjudande på lendo från santander så blev jag nekad o skulle få söka efter 30 dagar

Frågan är vilka aktörer som har den policyn, att tillåta en sökning i månaden innan automatiskt avslag...

Sevenday sa till mig att de kör 90 dagar. Och att enligt dom gör de flesta bankerna likadant. Just för att det är svårt att se om personen i fråga tog ett lån vid t.ex en lendosökning.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp