Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Lendo, vänta hur länge

Sökte samlingslån via Lendo i fredags em, runt 16-tiden. Vet att man får erbjudanden ganska snabbt om man har bra förutsättningar.
Har någon erfarenhet att man kan erhålla erbjudanden nästföljande vardag, dvs imorgon måndag eller skall jag utgå från att jag inte kommer att få några erbjudanden?

Jag sökte på Lendo nyligen och fick avslag. Men sökte på vardagar och tog mindre än 24 timmar att få besked.

Jag sökte i onsdags och fick NystartFinans erbjudande efter 10min, sen ett meddelande från Lendo efter en timme att ansökan var slutbehandlad (Inga fler erbjudanden). Så, sålänge du inte har fått meddelandet finns det väl hopp för att det är helg, avakta till imorgonbitti och se.

Sökte samlingslån via Lendo i fredags em, runt 16-tiden. Vet att man får erbjudanden ganska snabbt om man har bra förutsättningar.
Har någon erfarenhet att man kan erhålla erbjudanden nästföljande vardag, dvs imorgon måndag eller skall jag utgå från att jag inte kommer att få några erbjudanden?
Har aldrig sökt på Lendo men däremot på Advisa, Freedom finance och Sambla. Då jag haft hyfsad kreditvärdighet vid de tillfällena har jag fått erbjudanden nästan på en gång, oavsett helg eller nattetid. Det är datorer som sköter ansökan men ibland behöver det göras manuellt av olika orsaker, då blir det efter helgen. Kan dock upplysa om att jag sökte 400 k på Sambla i juli-20, helt och hållet i syfte att sänka räntan och lösa andra, dyrare lån. Jag fick nästan inga erbjudanden alls trots kreditbetyg 1,0. Det tog också längre tid än vanligt, ca 1 dygn, sen ringde Sambla och berättade ”vad jag fått”. Då är ändå kreditbetyg 1,0 det bästa betyget innan man går från ”bra kreditvärdighet” till ”mycket bra kreditvärdighet” på skalan, även om de också tittar på en massa annat än själva betyget. Det där att ”titta på en massa annat” gäller särskilt nu under Corona då det tyvärr blivit enormt mycket svårare att få lån - beroende på dina förutsättningar förstås:)

Jag sökte på Lendo nyligen och fick avslag. Men sökte på vardagar och tog mindre än 24 timmar att få besked.
Vad hade du för förutsättningar när du sökte? Jag är själv lite sugen på att dra iväg en ansökan nu med 2.1 i betyg.. kommer ha högre imorgonbitti om ferratum syns.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp