Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

LENDO / Freedom finance - Beviljad eller avslag

Hej,
Jag ska ansöka om ett samlingslån hos lendo när inkomsten uppdateras. Jag har 2 gamla förfrågningar inga anmärkningar inkomst 200 000 och lån på ca. 55 000 kr, underskott på 40 000 kr.

Jag behöver låna minst 70 000 kr för att lösa mina lån. Ni som har blivit beviljade eller fått avslag hos Lendo och Freedom finance hur ser er situation ut? Tror ni att man har en chans hos big bank om det blir avslag på lendo / freedom?

tacksam för alla svar

Freedomfinance

Har missade samtal,som efter jag kollat är från Freedomfinance! Jag har inte sökt ngt lån där nu,så jag undrar ni vet om de brukar ringa upp folk bara så där? Har en massa skulder hos inkasso och en del som gått till Kfm...kan det vara därför de ringer för att erbjuda lån?Kanske de har ngt samarbete med inkasso företagen?...Erfarenheter någon?

Sökte lån hos Freedom Finance förra året men de ville ha borgensman eller medsökande så jag tog inget lån den dess har de ringt 2 gånger senast igår och skickat flera mail för att höra om jag vill ansöka om lån. Så antagligen är det samma sak för dig.

hej!
jag har precis för en timme sen ansökt om lån på lendo. jag ansökte om 175.000 kr för att lösa andra lån. jag har 12 förfrågningar (varav 10 sen i aug/sept förra året), inkomst 260.000, underskott (på 2011 års deklaration) 700 kr. hade också en medsökande, min mamma, som har 1 förfrågning, 300.000 inkomst, typ inget underskott. jag har fått tre erbjudanden på lendo (marginalen, ge money bank och ikano), räntor på 10-14%. så inga tokbra räntor, men skulle ändå sänka mina hutlösa månadskostnader.

jag fick lån på 30.000 kr på bigbank när jag hade väldigt många förfrågningar (runt 20) och en del lån. big bank skulle jag dock inte rekommendera när det kommer till räntor, men om du är desperat så tror jag dom är relativt "snälla".

Tack för svar! Jag får vänta tills inkomsten ändras innan jag ansöker,

Nån annan som blivit beviljad på lendo i liknande sits utan medsökande? Behöver som sagt 70000 för att samla lånen, tror ni att det är omöjligt med mina förutsättningar? 200000 inkomst, 40000 underskott, 55000 lån, inga nåanmärkningar, kanske 3 frågor 10 månader gamla... Tacksam för alla svar!

Det låter inte omöjligt i mitt tycke, vad har du får kredit-score? finns långivare som enbart går på detta också.. Men vill du öka chanserna så vänta 2 månader tills dina förfrågningar är borta, även om 3st inte borde vara något hinder. Det bästa du kan göra innan du ansöker någonstans, ring eller maila långivare, ge dom dina uppgifter och fråga om det är lönt att söka alls, så slipper du fler förfrågningar i onödan.

Nu har inkomst uppdaterats på uc, jag har bra i betyg!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp