Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Lendo frågor

De ringer och erbjuder lån, sen ringer de upp igen och säger att de tittat på hur ens lån hos dem ser ut, vi fick vårt avlopp utdömt och skulle vara tvingade att göra om det 110000 skulle fram och Marginalen tittade igenom, lånen vi följde naivt med. De skickade lånelöften och vi blev beviljade för att sen när pappren skrevs på få avslag, dessutom hade de lyckats ta två UC-ff inom loppet av 3 dagar. Och vårt betyg sköt i höjden och försämrade vår situation rejält.
Inget bra alls! Varför avslag? Ändrades dina förutsättningar? Konstigt

Inget bra alls! Varför avslag? Ändrades dina förutsättningar? Konstigt

Deras säljavdelning som lyckades lura mig var inte samma som beslutfattarna. Förutsättningarna var väl snarar bättre blanco hade väl minskat med 20000 och bolånet följde amorteringsplan

Har lovat mig själv att aldrig mer ta ett lån på marginalen

Deras säljavdelning som lyckades lura mig var inte samma som beslutfattarna. Förutsättningarna var väl snarar bättre blanco hade väl minskat med 20000 och bolånet följde amorteringsplan
Man ska aldrig lita på försäljare! Jag hade sagt att en handläggare på marginalen kan kontakta mig istället. Säljar vill bara sälja. Går det så går det, går det inte, går de vidare. I detta fall så gjorde de skada. Väldigt dåligt!

Man ska aldrig lita på försäljare! Jag hade sagt att en handläggare på marginalen kan kontakta mig istället. Säljar vill bara sälja. Går det så går det, går det inte, går de vidare. I detta fall så gjorde de skada. Väldigt dåligt!

I min naivitet orutinerad på lånemarknaden så trodde jag att det var en handläggare, betedde sig precis som vårbankman

Oj! Såg faktisk att jag hade missat samtal från ett företag igår som ringde angående marginalen. Verkade vara försäljare. Vill du förklara lite närmare? De ringer och vill att man lånar mer?
De ringer hela tiden. Erbjuder förhöjt lån, bättre ränta blablabla. Tycker du att det de erbjuder låter bra tar de en ny UC bara för att se om du är kvalificerad för erbjudandet

Hag går nog vidare med Nordax som det ser ut. Fick nåt till erbjudande från bland annat credento men då bara 60000:-.
Skulle ändå vilja höra om någon har nåt/nån information alls om nordax? Jag vill som sagt helst ha digitalt och autogiro eller e-faktura. Aviserar dom varje månads belopp per post även om man har autogiro eller e-faktura?

Marginalens säljavdelning är hemsk. Kommer ringa jämnt och oss lurade de rejält och satte oss i en rätt risig situation, vi var naiva men de gjorde att vi höll på att få sälja huset.
Man kan göra en reklamspär hos SPAR sina kontaktuppgifter för att undvika att få reklam men angående telefoni samtal vet jag inte
https://www.statenspersonadressregister.se
Marginalens säljavdelning är hemsk. Kommer ringa jämnt och oss lurade de rejält och satte oss i en rätt risig situation, vi var naiva men de gjorde att vi höll på att få sälja huset.
Man kan göra en reklamspär hos SPAR sina kontaktuppgifter för att undvika att få reklam men angående telefoni samtal vet jag inte
https://www.statenspersonadressregister

I min naivitet orutinerad på lånemarknaden så trodde jag att det var en handläggare, betedde sig precis som vårbankman

Man ska ju vara klar över att ens "bankman" är en försäljare också och inget annat.
Bankerna har dock genom lång och träget tjatande lyckats få det till att en bankman är någon som ser till kundens bästa i alla lägen, bra kämpat.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp