Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Lendo frågor

Hej.
Blivit erbjuden lån av nordax, marginalen och collector hittills via lendo. Sökte mitt på dagen idag. Nordax har bäst ränta och inget lösen krav, ska samla lån så det gör detsamma om det är lösenkrav. Marginalen har det men något högre ränta.
Vilka för och nackdelar har dessa aktörer? Jag har aldrig nyttjat någon tjänst hos varken marginalen eller nordax. Collector har sämst erbjudande av dessa 3

På forumet har jag tolkat det som att nordax just har superbra ränta men är svårare att få så kör på dom!

Tack för svar Terry!
Hur fungerar nordax med avi:er, lånehandlingar och dylikt kör dom det mesta digitalt? Autogiro. Vill helst inte ha en massa i brevlådan då jag ligger ute på jobb 2-3 veckor i stöten och mina nära tar in min post osv.

Marginalen ringer ofta.,,, nya räntor nya låneförslag jobbiga om man inte vill ha samtal

Låter inget vidare med marginalen.
Nån som vet mer hur Nordax fungerar? Allt digitalt eller skickas det hem en massa samt ringer?

Marginalens säljavdelning är hemsk. Kommer ringa jämnt och oss lurade de rejält och satte oss i en rätt risig situation, vi var naiva men de gjorde att vi höll på att få sälja huset.
Oj! Såg faktisk att jag hade missat samtal från ett företag igår som ringde angående marginalen. Verkade vara försäljare. Vill du förklara lite närmare? De ringer och vill att man lånar mer?

Låter inget vidare med marginalen.
Nån som vet mer hur Nordax fungerar? Allt digitalt eller skickas det hem en massa samt ringer?

Aldrig haft med Nordax att göra trots många år med Lendolån. Collector har jag läst kan avslå under process och har därför valt bort dem. Själv har jag haft:

Sevenday
SEB
Santander
Ikano
Lån och spar (heter dem så)
Marginalen
Forex

Sevenday sticker väl ut mest positivt, riktigt bra skulle jag säga. Marginalen klart sämst av dessa. Lån och spar hade ett grymt krångligt system. Gillar Santander. De är också smidiga

Oj! Såg faktisk att jag hade missat samtal från ett företag igår som ringde angående marginalen. Verkade vara försäljare. Vill du förklara lite närmare? De ringer och vill att man lånar mer?

De ringer och erbjuder lån, sen ringer de upp igen och säger att de tittat på hur ens lån hos dem ser ut, vi fick vårt avlopp utdömt och skulle vara tvingade att göra om det 110000 skulle fram och Marginalen tittade igenom, lånen vi följde naivt med. De skickade lånelöften och vi blev beviljade för att sen när pappren skrevs på få avslag, dessutom hade de lyckats ta två UC-ff inom loppet av 3 dagar. Och vårt betyg sköt i höjden och försämrade vår situation rejält.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp