Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Lendo, fick erbjudande om 7%

Ansökte om 200.000 genom Lendo och fick flertalet erbjudande varav 2 med lägst ränta.

Wasa Kredit : 7.16% effektiv ränta

ICA Banken : 7.28% effektiv ränta

Inkomst 316k Score : 1.6%
Har bara ett bolån.
Tycker ni detta är skälig ränta? Känns som 7% är lite väl för mycket med tanke på att jag inte har några andra blancolån...

Dessutom ringde Lendo idag och berättade att Wasa var det bästa alternativet och att jag borde signera när jag bestämmer mig....
Det jag däremot reagerade på när jag nu kollade igenom erbjudanden är månadskostnaden

Wasa: 2271kr

ICA: 2258kr

10år har jag valt att betala tillbaka lånet på, Så i princip säger detta att jag betalar mindre till ICA än till Wasa?

Tycker det låter som rimliga räntor. Skulle ta Ica, de har ingen uppläggningsavgift och har bra internetbank/app.

Vad har du för inkomst?

Never mind. Läste dåligt

Lite i högsta laget kanske. Skulle tro att det beror på lånets storlek i förhållande till inkomsten och att din score inte var helt tipptopp

Ansökte om 200.000 genom Lendo och fick flertalet erbjudande varav 2 med lägst ränta.

Wasa Kredit : 7.16% effektiv ränta

ICA Banken : 7.28% effektiv ränta

Inkomst 316k Score : 1.6%
Har bara ett bolån.
Tycker ni detta är skälig ränta? Känns som 7% är lite väl för mycket med tanke på att jag inte har några andra blancolån...
Ja 7% är dyrt i dagens ränteläge. Du provade aldrig på en "vanlig" bank? Kanske skulle du boka tid där, förklara lånet du sökt och fråga om lån där istället?

Ja 7% är dyrt i dagens ränteläge. Du provade aldrig på en "vanlig" bank? Kanske skulle du boka tid där, förklara lånet du sökt och fråga om lån där istället?

Jag ansökte i oktober om 260 000kr från SBAB i utökad bolån och fick det beviljat.
Månaden efter ringde jag igen och ville belåna bostaden med 100 000 till och de nekade med tanke på att jag nyligen hade fått ett lån. Då sa de att jag varken får utökad bolån eller privatlån hos de.
Jag har alltså bara 2 ff och de båda är tagna av SBAB.

Har Swedbank som bank och de lär nog heller inte bevilja eftersom de genom lendo redan bestämt sig för att inte lämna nått lånerbjudande.

Är det lönt att prova Freedom Finance?

Jag ansökte i oktober om 260 000kr från SBAB i utökad bolån och fick det beviljat.
Månaden efter ringde jag igen och ville belåna bostaden med 100 000 till och de nekade med tanke på att jag nyligen hade fått ett lån. Då sa de att jag varken får utökad bolån eller privatlån hos de.

Har Swedbank som bank och de lär nog heller inte bevilja eftersom de genom lendo redan bestämt sig för att inte lämna nått lånerbjudande.

Nä, du har ju två lånerbjudande från Lendo?
Jag skulle satsa på det lån Ica banken erbjudet isåfall

Nej det är väl i stor utsträckning samma banker som svarar där

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp