Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Lendo eller storbank

Hej,

Ska jag söka på lendo eller hos en storbank? Swedbank, SEB, Nordea osv.

Mina förutsättningar:
Nuvarande lån: 472tkr
199tkr hos spendwise och 273tkr hos lea bank.
Lön 2023: 670tkr. Har förbättrat detta och 2024 kommer landa på 980tkr.
UC-betyg: 1.3
Förfrågningar 4, varav en går ut imorgon. Tänkte därav ansöka imorgon om betyget går ner. Resterande 3 som är kvar är från i somras.
Underskott på 113.000 pga dels förluster på aktier, samt ränteunderskott på 50.000kr 2023 år. Så totalt 113tkr i ränteunderskott… tyvärr väldigt högt

Lånen är ganska nya, då jag gjorde om några lån i slutet på sommaren. Samlade ihop och betalade av ett gäng. Hade det rätt stökigt innan dess, många olika lån och högt belånad. Betydligt bättre nu.

Skulle vilja låna 200tkr. Vad tror ni? Kan jag skicka in lönespecar till en storbank utan att bli nekad direkt eller hur ska jag göra? Samt vart bör jag söka?

storbank eller lendo? Om ja, vilken storbank är bäst utifrån mina förutsättningar?

Har du inte Nordea! Flytta lön och pension till dem och du kommer få lån till bra rätta där! Talar av egen erfarenhet!
Hört mkt gott om dom, men har tyvärr dålig historik hos just nordea sedan många år tillbaka. Så isåfall någon annan av storbankerna jag tänker mig

Vad tror ni om SBAB? Har ett sparande där på ca 150tkr. Kan det hjälpa? Men visst har dom någon maxgräns på lån vid 500tkr?

Sökte lendo. Fick:

Wasa 199tkr - 9.1% ränta
Santander 199rkr - 13.56% ränta
Lån & sparbank 199tkr -16.54% ränta

Väljer wasa, har ni för erfarenheter av dom sedan innan?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp