Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Lendo eller Banken/Swedbank

Har ett samlingslån hos Plus1 på cirka 280k just nu som jag betalar 6200:- i månaden för.
Vill försöka sänka den kostanden genom att välja ett bättre lån,
Årsinkomst är cirka 315k
Får ut 22k varje månad
Hyran och bredbandet 6950:- i månaden
Har 6st uc förfrågningar, en försvinner nu i april och 3st förvinner under Juni månad
3st misskött kredit försvinner början på 2027
Har en väldigt bra medsökande/borgenär som har hjälpt mig med Plus1 och även villig att hjälpa mig med ett nytt lån hos Banken eller Lendo

Vad hade ni försökt med först?

Jag hade nog väntat till juni när flera UC-förfrågningar försvinner, det kan göra rätt stor skillnad på villkoren. Under tiden kan du kolla med banken där du redan är kund först, särskilt med en stark medsökande för de kan ibland ge bättre ränta än låneförmedlare. Sen kan det vara värt att testa t ex Lendo eller liknande för att jämföra flera alternativ samtidigt, men gör det när din kreditupplysning ser lite bättre ut.

Har ett samlingslån hos Plus1 på cirka 280k just nu som jag betalar 6200:- i månaden för.
Vill försöka sänka den kostanden genom att välja ett bättre lån,
Årsinkomst är cirka 315k
Får ut 22k varje månad
Hyran och bredbandet 6950:- i månaden
Har 6st uc förfrågningar, en försvinner nu i april och 3st förvinner under Juni månad
3st misskött kredit försvinner början på 2027
Har en väldigt bra medsökande/borgenär som har hjälpt mig med Plus1 och även villig att hjälpa mig med ett nytt lån hos Banken eller Lendo

Vad hade ni försökt med först?
Känns som storbankerna kommer ha svårt att släppa den missbrukade krediten..

Känns som storbankerna kommer ha svårt att släppa den missbrukade krediten..
Bör ju va så, men med en medsökande med väldig god ekonomi kanske det går. Bör jag vänta ut lite förfrågningar eller kollar banken inte på det?

Jag hade nog väntat till juni när flera UC-förfrågningar försvinner, det kan göra rätt stor skillnad på villkoren. Under tiden kan du kolla med banken där du redan är kund först, särskilt med en stark medsökande för de kan ibland ge bättre ränta än låneförmedlare. Sen kan det vara värt att testa t ex Lendo eller liknande för att jämföra flera alternativ samtidigt, men gör det när din kreditupplysning ser lite bättre ut.
Bryr sig bankerna om hur många förfrågningar man har?

Det påverkar din kreditvärdighet så ja. Vad har du för betyg, du kan kolla gratis i kreddy appen

Bäst kanske kolla med lendo och medsökande när det uc uppdateras

Du kommer inte att få ett lån via en förmedlare om du har anmärkningar. Iaf inget lån med bättre ränta än plus1.
Om du ändå har en medsökande så förstår jag verkligen inte varför medsökande inte bara söker ett lån själv.

Som ovan säger, din medsökande tar ju inte mindre risk om personen söker själv egentligen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp