Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Lendo/Advisa fråga (ansöka hos båda samtidigt?)

Hej!!
Hade man kunnat ansöka om lån på tex Advisa och få några erbjudande, för att några dagar efter ansöka hos Lendo? Vet att det kostar en extra ff men kanske värt det om man får bättre ränta.
Hur blir det med banker som båda har? Kommer det bli problem om man redan fått erbjudande/lån genom Advisa men dyker upp igen genom lendo? Lite rörigt men hoppas ni förstår mig
Tack

Säkrare att ta ena och teckna avtal på det bästa lånet och sedan använda den andra låneförmedlare. Risken annars att lånerbjudanden från banker,som finns på båda, från den första ansökningen dras tillbaka vid manuell granskning. Långivarna på den andra ansökningen kommer hur som helst att räkna att ni tagit lån på den första ansökningen.

Säkrare att ta ena och teckna avtal på det bästa lånet och sedan använda den andra låneförmedlare. Risken annars att lånerbjudanden från banker,som finns på båda, från den första ansökningen dras tillbaka vid manuell granskning. Långivarna på den andra ansökningen kommer hur som helst att räkna att ni tagit lån på den första ansökningen.

Tänkte faktiskt i samma banor som dig Korpen! Så om man tackar ja till ett erbjudande från Lendo, får pengarna utbetald och sen ansöker hos hos Advisa? Men frågan är om banken man fått lån hos, också finns hos Advisa? De kan väl inte säga upp lånet bara för att man fått lån hos de precis och nu dyker upp igen genom Advisa??

Vad jag läst mig till är att man ska vänta minst tre månader innan man gör en ny sökning på samlingslån.

Jag skulle bara söka genom Advisa eftersom de har fler banker än Lendo för tillfället.

Men Lendo "godtar" ansökningar på max 90% av årsinkomsten, har Advisa gränsen på 80%?

Vad jag läst mig till är att man ska vänta minst tre månader innan man gör en ny sökning på samlingslån.

Jag skulle bara söka genom Advisa eftersom de har fler banker än Lendo för tillfället.

Men Lendo "godtar" ansökningar på max 90% av årsinkomsten, har Advisa gränsen på 80%?

Ja precis. 3 månader är det. Men om man nu skulle ansöka först på Lendo och sen på advisa? Tänker att de har nästan samma banker? Vilka banker skiljer Lendo och advisa?

Här är min lista:

Advisa finans, 28 st
Avida Finans
Aasa Kredit
Balanzia
Bank Norwegian
BlueStep
Brocc
BYAX
Collector Bank
Credento
Credway
Forex Bank
Goodcash
ICA Banken
Ikano Bank
Komplett Bank
Konsumentkredit
Lendify
Lån & Spar Bank
Marginalen Bank
MoneyGo
Nordnet Bank
re:member
Resurs Bank
Santander
SEB
SevenDay Finans
Swedbank
Wasa Kredit

Lendo, 25 st
Avida Finans
Balanzia
Bigbank
Collector Bank
Credento
Euroloan
Forex Bank
ICA Banken
Ikano Bank
Konsumentkredit
Lån & Spar bank
Marginalen Bank
Med Mera Bank
MoneyGo
Nordax
PayEx
re:member
Resurs Bank
Santander
SEB
SevenDay
Svea Ekonomi
Swedbank
Wasa Kredit
Villabanken

Det med 3 månader låter som något från någon som jobbar hos låneförmedlare. Skulle vilja höra ett riktigt case där någon provat.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp