Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Leasy / Thorn tar de uc eller inte?

Nu ljuger du bara din sopa.
Exempel på bra aktörer jag enbart har positivt att säga om:

LånaLåna.
Vippi.
Risicum.
OKmoney.
Kortlån.
Cash2you.

Bara för att nämna några, men om du tycker att företag som lånar ut 5000 till vissa men nekar andra med bättre förutsättningar och sen efter 10 dagar skickar dig till inkasso UTAN möjlighet till avbetalning så får det stå för dig.
Eller om du tycker aktörer vars adress går till gatukök är seriösa visar ju bara på att din skostorlek är större än din IQ.

Jag har sökt hos både Thorn och Leasy men inga UC har tagits, det är Soliditet, jag
prenumererar på MINUC och dom har aldrig varit med där. /Diandra som inte är inloggad.

Det är som sagt likadant med Selene Finans du får gärna ringa dom och fråga.
Dom tar ANTINGEN UC eller Soliditet. Det beror på ifrån kund till kund.

Det har nu gått en tid sedan denna tråd skapade och för att reda ut eventuella tvivel så är min fråga - TAR LEASY/THORN UC(Upplysningscentralen) eller använder de sig av någon annan aktör.

Till mej mejlade dom:

Tack så mycket. Är de svåra att få lån av. Har inga anmärkningar eller och enbart 20 000 kr i krediter. Tjänar drygt 400 000 kr/år men har ett större underskott av kapital men jag äger dock en 2 miljoners fastighet som jag kan hänvisa en del till. Nu undrar du säkert, varför inte belåna den!? Jag har en missbruksregistrering hos UC som ger mig ett tvärnej även från min egen bank. De har blivit hårda med detta. Vill inte städa upp krediter som är framställda hos andra än från deras egen bank heter det.

Jag fick precis godkänt 10000 från dom efter ha svarat på typ 20 idiotfrågor om jag skulle kunna tänka mig att handla hos dom och köpa produkter...satt i luren och sa "Nej" typ 20ggr...sen bad han mig titta på deras hemsida och han skulle ringa upp igen sen...haha...men ja sa nej nu gör vi klart allt på en gång... Man får tydligen bättre ränta om man handlar oxå osv så ja landade givetvis på deras högsta ränta på ca 22%...men ska betala igen alla innan sommarn.
Ja tjänade typ 380 tusen förra året, fastanställd...själv i hushållet sa ja hade ca 6000 i totala utgifter i månaden...inga anm, underskott på ca 80 tusen. Han sa det skulle gå bra och skickade hem avtalet...han pratade om en handläggningstid på ca 9 dagar... Ja har för mig att det brukar gå fortade men sånt får man väl ta och man slipper en UC iaf...
Vet ej om en "missbruksregistrering" syns för dom men med 400 tusen tycker jag du borde bli beviljad men med Thorn/Leasy kan man aldrig veta......

Dessa är makalösa..tar ca en vecka att bara får ut skuldbrevet, inte fått det än! Haha..

EJ UC, men...

Det har nu gått en tid sedan denna tråd skapade och för att reda ut eventuella tvivel så är min fråga - TAR LEASY/THORN UC(Upplysningscentralen) eller använder de sig av någon annan aktör.

För min del tog Thorn en Bisnode Solution (Kredit) AB, upplysning! (minupplysning.se)... Alltså inte UC, men dock en upplysning för någon slags kreditvärdighet!
Fast annars håller jag med om att släcka Tråden!!

Sen har jag extremt svårt för "Terry_" personer, som skapar en dålig stämning med sitt otrevliga språk!!!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp