Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Leasa bil

Maken och jag åkte till bilfirma för att leasa bil förra veckan. Allt lät toppen och försäljaren skulle höra av sig så fort han fått klartecken på vilken bil vi skulle kunna få då det bara fanns ett fåtal kvar.
I torsdags togs kreditupplysning, vi har inga anmärkningar 2,8 i betyg men en hel del lån- efter det har vi inte hört ett ljud...
Om vi inte blev godkända vid kreditupplysningen bör han väl hört av sig?
Skitnervös!

Jag skulle nog vara försiktig med att leasa bil speciellt om man har mkt lån,det går inte att dra sig ur avtalet heller utan det blir dyrt isf. Även kostnader kan tillkomma vid återlämnandet såsom skador och restvärde på bilen som kan vara för lågt.
Mkt riskfullt spel att leasa tyvärr.

Ja alltså min sambo har drivit en bilfirma förut och kan allt om bilbranschen och skulle själv aldrig leasa en bil säger han. Det blir en dyr historia och ovärt för privatpersoner. Även om man klara av att betala så är det ingen smart grej att göra, man kastar bara pengarna i sjön.

Maken och jag åkte till bilfirma för att leasa bil förra veckan. Allt lät toppen och försäljaren skulle höra av sig så fort han fått klartecken på vilken bil vi skulle kunna få då det bara fanns ett fåtal kvar.
I torsdags togs kreditupplysning, vi har inga anmärkningar 2,8 i betyg men en hel del lån- efter det har vi inte hört ett ljud...
Om vi inte blev godkända vid kreditupplysningen bör han väl hört av sig?
Skitnervös!
Bilhandlaren kanske bara väntar på er? Skulle ni inte säga vilken bil ni var intresserade av? Mejla det till bilförsäljaren så får ni se vad han/hon svarar? Jag tror nog dom skulle höra av sig om detta inte gick igenom. Lycka till!

Ja alltså min sambo har drivit en bilfirma förut och kan allt om bilbranschen och skulle själv aldrig leasa en bil säger han. Det blir en dyr historia och ovärt för privatpersoner. Även om man klara av att betala så är det ingen smart grej att göra, man kastar bara pengarna i sjön.

Håll i hatten nu! Så länge man tar hand om sin bil och sköter den så är privatleasing ett alldeles utmärkt alternativ för de som inte kan/vill låna till bil. Lämnar du tillbaka bilen med normalt slitage, så åker du inte på massa extraavgifter. Och allt är specificerat i avtalet.

Håll i hatten nu! Så länge man tar hand om sin bil och sköter den så är privatleasing ett alldeles utmärkt alternativ för de som inte kan/vill låna till bil. Lämnar du tillbaka bilen med normalt slitage, så åker du inte på massa extraavgifter. Och allt är specificerat i avtalet.

Det vet man inte förräns restvärdet är satt. Dessutom så är avtalen olika och man varnar för att i framtiden kommer många varnande exempel på privatleasing att dyka upp då detta är ett ganska nytt fenomen.
En kille blev tvungen att betala 40,000kr extra vid slutet av leasingperioden då restvärdet på bilen var på tok för lågt.

Fast vad betyder då garanterat restvärde som de flesta bilfirmor skriver att de har idag?

Om leasing är bra eller dåligt är upp till var och en tycker jag. Finns både för och nackdelar med båda alternativen.

Tar alla bilfirmor UC? Jag är intresserade av att leasa men jag har massor av förfrågningar (20 st) men inga anmärkningar. Hälften av alla förfrågningar försvinner nu i vår. Ni som leasar bil? Vart leasar ni och vilka förutsättningar hade ni? Vill inte råka ut för att sitta där och bli nekad framför dom.

Om leasing är bra eller dåligt är upp till var och en tycker jag. Finns både för och nackdelar med båda alternativen.

Tar alla bilfirmor UC? Jag är intresserade av att leasa men jag har massor av förfrågningar (20 st) men inga anmärkningar. Hälften av alla förfrågningar försvinner nu i vår. Ni som leasar bil? Vart leasar ni och vilka förutsättningar hade ni? Vill inte råka ut för att sitta där och bli nekad framför dom.

Nej inte alla.. bwmfinans och vw finans kör creditsafe.. säkert fler också

Jag mailade en säljare på VW och förklarade att jag hade två betalningsanmärkningar när jag ville leasa. Han sa att det inte borde vara ett hinder om inkomsten var god. De hämtade upplysningen från Bisnode på mig. VW Finans godkände mig med dessa förutsättningar:

Inkomst 450000 kr
Två anmärkningar på ca 40000 kr.
Inget skuldsaldo.

VW Finans lär ju godkänna dig så länge du har fast inkomst. I VW Finans ingår Audi, VW, Seat, Skoda och Porsche.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp