Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Lavinmetoden eller snöbollsmetoden – vilken är bäst för att bli skuldfri?

Hej!
Jag som många andra har dragit på mig lite för många krediter, som jag haft svårt att betala mer på än minsta beloppet då jag varit arbetslös i 1,5 år. Nu har jag fått en anställning och kan därför betala av mer och ser fram emot att bli av med skulderna äntligen
Det jag egentligen undrar är vilken metod ni anser vara den bästa, lavinmetoden eller snöbollsmetoden?

Såhär ser det ut för mig:

Qliro: 8157:- 21,85% ränta
Fairlo 9350:- 28,85% ränta
Northmill 46847:- 24,9% ränta
Anyfin 57288:- 19% ränta

Vad skulle ni gjort i mitt fall?

Jag hade kört snöbollsmetoden. Qliro och Fairlo går så mycket snabbare att bli av med. För Northmill och Anyfin är flera gånger större.

1. Qliro
2. Fairlo
3. Northmill
4. Anyfin

Hoppas det är effektivränta du listat: Räntetaket enl lag är 22% just nu. Fairlo och Northmill lån är över det annars

Edit: Ser att jag läste fel på beloppet på Northmill, ändrat ordningen

Senast ändrad:
Grattis till jobbet!

1. Fairlo högst ränta och typ minst skuld.
2. Qliro näst högst ränta och typ minst skuld
3. Northmill
4. Anyfin, sist pga lägst ränta och störst skuld

Detta är en mix av Snöboll / Lavin, Hoppas du då kan få bort månadskostnaden för Fairlo och sedan Qliro relativt snabbt. Man ska inte underskatta det mentala heller dvs känslan av att helt kunna släcka en skuld och bli kvitt den månadskostnaden.

Är ju större belopp som tar löngre tid för Northmill ich Anyfin.

Jag hade definitivt börjat med att betala av Northmill och definitivt betalat bort Anyfin sist. Denna ordning:

1. Northmill
2. Välj själv Fairlo eller Qliro då det endast är 1193 kr skillnad
3. Välj själv Fairlo eller Qliro då det endast är 1193 kr skillnad
4. Anyfin

Hoppas det är effektivränta du listat: Räntetaket enl lag är 22% just nu. Fairlo och Northmill lån är över det annars
Det beror ju på när man tagit lånet om man har max 22% ränta eller högre enlugt de gamla reglerna.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp