- Meddelanden
- 74
- Mottagna reaktioner
- 14
- Poäng
- 52
Hej alla
Min fru och jag har lämnat in papper för skilsmässa och idag var hon på banken tillsammans med sina föräldrar för att få med dem som (medlåntagare) - då min fru studerar på högskola och inte har fast inkomst.
Tanken är att hon ska köpa ut mig ur radhuset vi bor i, tillsammans med två barn 5-7 år.
Vårt gemensamma lån: 1430.000 kr
Huset skall värderas (bör landa) kring ca 2700.000 kr.
Innan banken går vidare med frugan så ska en bodelning göras via en jurist (enligt Swedbank).
Jag hade hoppats att vi kunde lösa detta själva (tydligen inte).
jag har lån den långt tillbaka i tiden. En halvmiljon + hos remember.
MIN FRÅGA: Kan något vänlig människa som förstår sig på det här.
gå igenom hur förloppet kommer att se ut. Och till vilken grad kommer mitt lån att påverka utfallet. Dvs hur mycket förstör mitt lån (som min fru inte ens vet om).
Min fru och jag har lämnat in papper för skilsmässa och idag var hon på banken tillsammans med sina föräldrar för att få med dem som (medlåntagare) - då min fru studerar på högskola och inte har fast inkomst.
Tanken är att hon ska köpa ut mig ur radhuset vi bor i, tillsammans med två barn 5-7 år.
Vårt gemensamma lån: 1430.000 kr
Huset skall värderas (bör landa) kring ca 2700.000 kr.
Innan banken går vidare med frugan så ska en bodelning göras via en jurist (enligt Swedbank).
Jag hade hoppats att vi kunde lösa detta själva (tydligen inte).
jag har lån den långt tillbaka i tiden. En halvmiljon + hos remember.
MIN FRÅGA: Kan något vänlig människa som förstår sig på det här.
gå igenom hur förloppet kommer att se ut. Och till vilken grad kommer mitt lån att påverka utfallet. Dvs hur mycket förstör mitt lån (som min fru inte ens vet om).