Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Lasseman,fråga till dig

Kan det också vara beroende på hur lång tid det går innan man försetts i konkurs, och när stugan sålts?
Händer detta precis innan konkurs, finns STOR chans att det blir återvinning. Konkursförvaltaren kommer med stor sannolikhet besluta att det ni har gjort är för att komma undan med att betala fordringsägarna precis innan en konkurs och då blir det återvinning.

Stämmer. Olika frister. 6 månader kan man återvinna om man gett bort saker till någon bekant eller så. 3 år kan man återvinna vid gåva till närstående som tex make eller barn.

Enklast är att köpa till marknadsvärde så är problemet löst

Vilken tråkig sits du/ni hamnat i. Måste vara jobbigt att ha detta ok på sina axlar.
Jag hoppas att det löser sig och att kärleken är starkare än pengar.
Kämpa på!

Kom ihåg att konkursförvaltare är väldigt duktiga advokater.(i de flesta fall). Och de har ingen som helst skyldighet mot dig. De är endast där för återfinna pengar till fordringsägarna. Att lura de blir svårt.

Tack för alla svaren på min fråga.Finns inget lurt angående stugan.Vi har ändrat i våran planer och vi kommer att behålla stugan i gemensam ägo.Min man bistår mig med ett lån istället så att jag kan komma ikapp med alla försenade inbetalningar.Kommer också kunna lösa bort 10 st lån.Förhoppningsvis 1-3 st lån till utöver.Kommer ändå ha kvar en del lån att betala på i månaden.Jag får sedan betala in på mina lån i första hand varje månad,blir det pengar över så går till våran hushållskassa.Får köra så här några år framåt och sedan försöka få till ett bättre samlingslån.Allt känns bra nu,vi kommer att kunna lösa detta.Jag måste mycket upp till bevis nu för min man då tilltron löper på en skör tråd.Önskar allt gott till alla.Vi hörs:rolleyes:

Tack för alla svaren på min fråga.Finns inget lurt angående stugan.Vi har ändrat i våran planer och vi kommer att behålla stugan i gemensam ägo.Min man bistår mig med ett lån istället så att jag kan komma ikapp med alla försenade inbetalningar.Kommer också kunna lösa bort 10 st lån.Förhoppningsvis 1-3 st lån till utöver.Kommer ändå ha kvar en del lån att betala på i månaden.Jag får sedan betala in på mina lån i första hand varje månad,blir det pengar över så går till våran hushållskassa.Får köra så här några år framåt och sedan försöka få till ett bättre samlingslån.Allt känns bra nu,vi kommer att kunna lösa detta.Jag måste mycket upp till bevis nu för min man då tilltron löper på en skör tråd.Önskar allt gott till alla.Vi hörs:rolleyes:
Vad bra att det ordnade sig!!! Lycka till nu:)

Det är äkta kärlek, håll hårt i honom och lycka till med allt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp